Wereldburger is 4,5uur per week sociaal

 

Klein ‘artikel‘ over hoe mensen tegenwoordig gebruik maken van het internet en social media. Het is leuk om wat beter naar de staafdiagram te kijken om te zien wat men zoal doet. Wat ook opvallend is, is dat men meer tijd besteed op internet en/of op social media dan aan hun hobby’s. Verder niet heel wetenschappelijk maar toch interessant om te lezen.

6 Comments on “Wereldburger is 4,5uur per week sociaal”

  1. alexanderjoordens says:

    Wel interessante staafdiagram inderdaad. Vooral opvallend dat tijdbesteding aan Social Media nog zonder browsen, nieuws en mail al zo hoog genoteerd staat.
    Persoonlijk kom ik daar niet aan, en gaat er toch meer tijd naar hobby dan social media denk ik. Hoe zit dat bij anderen dan?!?

    • melissah18 says:

      Dat viel mij ook op, dat browsen en emailen apart staat van het social media gebruik. In dat geval zoals in de staafdiagram kom ik ook zeker niet aan 4,5uur met alleen maar tijdsbesteding aan social media, met emailen, nieuws en browsen wil me dat nog wel lukken. Op dit moment staat mijn tijdsbesteding aan hobby’s (oftwel sporten) op een laag pitje maar anders besteed ik denk ik ongeveer even veel tijd aan sporten als aan social media/emailen/browsen

      • IRGIORGIO says:

        Denk dat dat wel logisch is toch? Browsen en emailen is toch niet automatisch hetzelfde als status updates of tweets of whatever? Ik vind de staaf “interesses” vaag, wat bedoelen ze ermee?

        Vergelijk het met Nederlanders, die is weer heel anders, wij gamen weer meer dan social media.

  2. guidomiller says:

    Ik denk dat ik zeker wel bij de 4 uur per week in de buurt kom. Mijn Twitter gebruik alleen al is veel toegenomen de afgelopen twee jaar omdat ik nogal nieuwsverslaafd ben en veel nieuws via Twitter lees. Ook met betrekking tot mijn (belangrijkste) hobby (muziek) heb ik veel aan Twitter – nieuws, nieuwe muziek etc. Daarnaast check ik Facebook elke dag, maar liever niet via m’n iPhone in tegenstelling tot Twitter, omdat ik de Facebook app te traag vind en de interface te klein.
    In ieder geval een interessant artikel, maar vraag me wel af in hoeverre de steekproef van 50.000 echt representatief is voor het totale aantal van 6,930,055,154 internetgebruikers (http://www.internetworldstats.com/stats.htm), ondanks dat het van alle continenten is.

  3. traymakers says:

    Tijd besteden aan social media, gamen en mailen kan je natuurlijk thuis vanuit je luie stoel doen. Om je vrije tijd door te komen hoef je niet meer naar buiten, maar kan je tegenwoordig gewoon achter je laptop of spelcomputer kruipen. Ik ging vroeger voetballen op straat, tegenwoordig gaan kinderen voetballen op de Xbox.. Dat is het verschil denk ik.

    • alexanderjoordens says:

      Kun je dat ergens mee staven? Ik dacht namelijk uit een onderzoek gehoord te hebben dat kinderen nog steeds meer voetballen etc. Ik zat vroeger als klein jochie van 4 ook wel ns te ‘gamen’ (op windows 95..oldskool(Y)!) en eigenlijk is dat nog wel vergelijkbaar met kinderen van nu (mn zusje bijvoorbeeld, die heeft wel hetzelfde bewegings/game patroon als ik denk ik.

      & wat Giorgio zegt: ik snap dat ook niet echt, voor veel mensen bestaan die interesses uit OF sociale media OF hobby..


Leave a Reply

