Advertentieruimte op Facebook duurder

Het artikel is niet een wetenschappelijk artikel, maar wel leuk om te weten, dat advertentieruimte duurder wordt voor adverteerders.  De prijzen stijgen doordat de groei van nieuwe gebruikers van facebook afneemt en de ruimte beperkter wordt.

het artikel kan je hier vinden: Advertentieruimte op Facebook duurder

 

Philippine Journee

Advertisements

7 Comments on “Advertentieruimte op Facebook duurder”

  1. traymakers says:

    Dit lijkt me een logisch gevolg van de “wet van vraag en aanbod”. Advertentieruimte op facebook is natuurlijk ongelooflijk populair, mensen spenderen steeds meer tijd op facebook dus dat de prijzen explosief stijgen is niet meer dan normaal.

    • alexanderjoordens says:

      Dat is inderdaad vrij logisch, maar wat de poster hier zelf schrijft toch niet? “De prijzen stijgen doordat de groei van nieuwe gebruikers van facebook afneemt”. Als ondernemer zou ik best meer willen betalen als ik weet dat meer mensen er naar gaan kijken, maar wat hier geschreven word is dat de prijzen stijgen, omdat er minder nieuwe FB-ers zich aanmelden?
      Als er nou MEER nieuwe Fb-ers zich aanmelden zou het wel logisch zijn.

      • philippine89 says:

        klopt daarom heb ik dit artikel gebruikt, omdat je het op meerdere manieren kan bekijken. het is vrij logisch dat de groei van nieuwe leden is verminderd aangezien faceboook al een tijdje bestaat……

  2. claudiacornelisse says:

    Ik snapte dit ook niet, maar het staat wel echt in het artikel. Het zou inderdaad logischer zijn dat de kosten zouden toenemen omdat meer mensen zich aanmelden op Facebook en de adverteerders dus een groter bereik krijgen.. Begrijpt iemand waarom de kosten dan toch toenemen, gezien het feit dat er minder nieuwe Facebookers bijkomen? Graag een uitleg!

  3. leongrevink says:

    Je zegt het zelf al. minder nieuwe, maar dus nog steeds nieuwe fb-ers in beperkte ruimte. Meer fb-ers, hogere adverteerderskosten! Supply and demand!!

  4. alexanderjoordens says:

    Alleen zouden die hogere adverteerderskosten dan al in een eerder stadium verhoogt moeten worden, en niet op het buig/breek-punt wanneer de groei minder wordt.
    Ook op/na dat buig/breek-punt kun je de adverteerderskosten wel omhoog gooien, maar ik als bedrijf zou dan minder willen betalen dan wanneer ik weet dat de groei nog steeds stijgt(groei die stijgt, dus niet gewoon groei maar groeiende groei..moeilijk). Als ik weet dat de groei afneemt, is meer investeren nogal vreemd.

    De bakker die weet dat hij morgen minder brood gaat verkopen, gaat ook niet meer brood sochtends staan bakken.

    • leongrevink says:

      Ja dat lijkt inderdaad raar.. Misschien dat Facebook positieve resultaten naar buiten heeft gebracht, of misschien heeft het met de licht aantrekkende economie te maken. Wie zal het zeggen!


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s