Google+: Ik begrijp het wel, maar ik voel het nog niet! #VUSM

Onlangs aan het Google+-en geslagen. Dit omdat ik het vak Sociale Media aan de VU volg en Google+ misschien wel het nieuwe ‘je van het’ wordt! Het was even wennen, maar na een paar keer in- en uitloggen begin ik het toch te begrijpen en er de voordelen van in te zien!

Ik, als echte Facebooker, begon kritisch met het gebruik van deze Social Media. Net als op facebook heb je hier een prikbord: wat doen je vrienden, waar hangen ze uit en wat heeft hun interesse. Maar wat me het sterke punt lijkt van Google+ zijn de cirkels. Neem het ‘berichten’-deel van facebook, steek dat in een nieuw jasje, zorg dat het er gelikt uitziet en beter werkt en je hebt een nieuw format. Dat lijkt een beetje het idee van Google+. Verder is het handig dat de andere diensten van Google er bij zijn aangesloten. 

Ik heb ook een nadeel weten te vinden: omdat ik weinig (lees; 4) vrienden heb op Google+, is er nog weinig te beleven en kan ik absoluut nog niet het uiterste halen uit de aangeboden mogelijkheden. Dus een kleine oproep aan een ieder die dit leest en ook hetzelfde vak volgt. Voeg me toe, dan kunnen we een ‘superstudiecirkel’ vormen!

Google+: Ik begrijp het wel, maar ik voel het nog niet!

Groeten, Leon!

Leave a Reply

