Google+

Graag was ik Google+ gaan gebruiken, naar aanleiding van het vak Social Media dat ik volg aan de VU. Maar toen ik mij aan wilde melden voor deze “vergoogelde” versie van Facebook bleek dat dit geen optie was. Schijnbaar heeft Google+ zijn capaciteit al bereikt. Jammer, want ik had namelijk graag een kijkje genomen en dit nieuwe social network willen vergelijken met Facebook, waar ik bijna elke dag wel even rondneus. Er rest mij eigenlijk dus verder niets dan de dingen die ik te weten ben gekomen van Google+ maar toe tepassen op Facebook. Allereerst is het mogelijk gebruik te maken van bepaalde “kringen”. Lijkt me heel erg handig! Ik zou verschillende kringen maken voor verschillende vrienden en vriendinnen, incl een aparte kring voor mijn familie. Mijn vader wil nogal graag up to date blijven, dus zodra hij iets nieuws ruikt op het gebied van “hip en jeugdig” is hij er als de kippen bij en ik zit eerlijk gezegd niet te wachten op het feit dat mijn vader lekker rond gaat snuffelen op mijn profiel! Voor de rest lijkt het alsof er meedere functies van Google aangesloten zijn op dit social network, zoals je e-mail en de zoekmachinefunctie van Google. Wellicht kan Facebook hier nog wat van leren!

One Comment on “Google+”

  1. roosaerts says:

    Aakrekel, ik herken meteen je visie over familie leden en de kwesties die je ervaart hierbij. Aangenaam is het niet als je vader of moeder je getagde foto zien van een leuk avondje stappen met vriendinnen! Zodra ik mijn Google plus account in orde krijg ga ik vooral de kringen gebruiken voor zulke onplezierig momenten die je wel nog bij Facebook tegenkomt. Ik ga er werk van maken!


Leave a Reply

