Eindelijk af van je Facebook verslaving?

Het is sinds kort mogelijk om voor je Facebook verslaving naar een afkickkliniek te gaan. Uiteraard is Amerika het eerste land waar dit mogelijk is. Echter is het plan er ook al om in 2014 een kliniek in Nederland te openen…

Als je benieuwd bent naar hoe een therapie sessie er aan toegaat in een dergelijke afkickkliniek? Kijk hier maar eens.

5 Comments on “Eindelijk af van je Facebook verslaving?”

  1. mannie20 says:

    Ik geloof best dat er mensen op de wereld zijn die veel te ver gaan in hun Facebook gebruik. Of de afkickkliniek mensen zal kunnen helpen is nog de vraag, want waarom zou een Facebook verslaafde afstand willen doen van Facebook? Het filmpje vind ik trouwens erg leuk!

  2. rsr870 says:

    Haha, Amerika en z’n extremen hoor. Maargoed, als er inderdaad mensen zijn die hun leven laten leiden door Facebook dan is het een goede zet denk ik. Of het helpt weet ik niet, ik denk dat er een dieperliggend probleem is als je verslaafd raakt aan een sociale netwerksite. Misschien een heftige vorm van eenzaamheid of onzekerheid? Wie weet.

  3. midjavhulsen says:

    Het lijkt mij een beetje overdreven om een afkickkliniek op te starten voor Facebookverslaafden. Je moet die mensen gewoon 3 weken op vakantie sturen waar er geen internet is, dan gaan ze vanzelf wel inzien wat belangrijk is in het leven. Toen ik 3 weken op vakantie was, vond ik het in het begin wel jammer dat ik niet op Facebook kon, maar na 3 dagen was ik eigenlijk heel erg blij dat ik nergens op internet kon. Aan de andere kant als mensen dat niet zelf inzien kunnen ze misschien wel hulp gebruiken. Maar of dat inderdaad met Facebook te maken heeft of een andere verslaving?

  4. rhoost says:

    Een verslaving is, inderdaad, meestal een bijwerking van een dieperliggend probleem. Daar zal dan aan gewerkt moeten worden. Maar natuurlijk moet je natuurlijk ook van je Facebook verslaving af!
    Een kliniek in Nederland, trouwens? In Amerika gebeurt van alles, maar zou het hier in ons landje ook zo ernstig zijn met de Facebook verslavingen? Ben benieuwd..
    Inderdaad een leuk filmpje!

  5. mdk630 says:

    Vind het op zich wel een goed initatief. Nu nog voor de Blackberry en andere smartphones. Denk dat het daar nog wel eens harder nodig zou zijn dan voor Facebook! Vind het wel weer typisch iets voor Amerika ook, ben benieuwd of het ooit in Nederland ook zal komen.


Leave a Reply

