Google plus: first experience!

De eerste vrienden beginnen zich aan te sluiten bij Google plus dankzij mijn geposte uitnodiging op Facebook gisteren. Het maken van kringen en het schrappen van mensen her en der in kringen kan beginnen!

Al meteen stoot ik op een -toch wel- grote hindernis: wanneer zet je juist een vriend bij de kring ‘Kennis’ of de kring ‘Vrienden’? Als je vroeger sterk bevriend was met iemand en die vriendschap is verwaterd, wordt het dan een kennis? Ik kan er geen duidelijke lijn tussen trekken, dus heb ik die twee kringen maar doodleuk verwijderd en er een nieuwe gemaakt, genaamd ‘Friends!’ Ik stoor met niet zozeer aan het feit dat al mijn vrienden, companies, kennissen, etc alles kunnen lezen.  En dan nog… Ik zag dat je ook gewoon mensen hun naam kon intypen als je ze een persoonlijker getint berichtje wou posten. Probleem opgelost dus! Het is eerder de hindernis werkcollega’s of familie die me soms wel eens storen! Dus om die reden vind ik die kringen wel super!

Ik vraag me af of ik de enige ben met het grens tussen ‘Kennis’ of ‘Vriend’….

2 Comments on “Google plus: first experience!”

  1. kimdenisepot says:

    Nee, je bent zeker niet de enige met de vraag wanneer iemand een kennis is of wanneer iemand een vriend is. Ik heb zelf maar een kring gemaakt met ‘close friends’ en een met friends. Het hangt er denk ik net vanaf hoe je Goolge + wilt gebruiken…

  2. aakrekel says:

    Hey Roos,

    Ik herken je probleem zelf ook, alleen ben ik zelf nog niet zo actief geweest op Google+ om het hiermee te ervaren, maar heb hetzelfde probleem een beetje met Facebook in de trant van het accepteren van vrienden. Wanneer accepteer ik iemand wel en iemand niet? Iemand die ik inderdaad ken van vroeger en die ik nooit meer spreek accepteer ik eigenlijk minder snel dan iemand waarmee ik de dag ervoor nog een leuk gesprek heb gehad in de kroeg.v Wellicht dat Google+ hier verandering kan brengen door de mensen die je oppervlakking kent te scheiden van de mensen waar je dagelijks mee om gaat.

    Groetjes, Annefleur


Leave a Reply

