Google+_Assignment

Ik had nog niet veel mensen die Google+ gebruikten in eerste instantie, maar wel een hoop mensen die ik in ‘kringen’ kon plaatsen omdat die uit Gmail geïmporteerd waren.

Buiten de bestaande kringen (Vrienden/Familie/Kennissen/Volgen) heb ik een kring aangemaakt genaamd ‘Zakelijk’. Hierin heb ik alle zakelijke contacten geplaatst, waaronder ook iedereen die met werk gerelateerd is. Hierin staan ook contacten die ik zelden spreek maar wellicht in de toekomst nog wel van pas kunnen komen.
In de kring Familie heb ik uiteraard alleen mijn familie geplaatst, plus mijn vriendin. Qua familie kom ik eigenlijk niet zo ver, dus dit blijft een klein kringetje denk ik ( met voorlopig 3 ‘deelnemers’).
De kring Vrienden is de grootste, wat op zich wel logisch is. Hierin laat ik niet zomaar iedereen vallen. Alleen de mensen die ik regelmatig spreek en een persoonlijke band mee heb. ‘Vrienden’ die ik zelden spreek vallen onder Kennissen. Er zijn wel uitzonderingen: Ik heb ook een vriend die ik zelden spreek, maar wel duidelijk een erg goede vriend is. Die staat dus toch bij Vrienden, ook al spreek ik hem niet vaak. Uiteindelijk is indelen naar kwantiteit (hoe vaak je iemand spreekt) dus niet altijd nuttig.

In de kring Kennissen zitten ook mensen die ik ooit eens ontmoet heb, kort contact mee heb gehad, maar verder niets. In dit geval is het wel handig de contacten toch in een kring te plaatsen, want wie weet heb je ooit nog eens contact met die persoon nodig.
Ik heb ook een nieuwe kring aangemaakt genaamd VU. Hierin zitten mensen die ik van de VU ken. Maar ook hier is wel overlap. Ik ken bijvoorbeeld mensen op de VU, die ook zeker onder Vrienden vallen. Er is ook één persoon die onder VU, Vrienden en Zakelijk valt.
In eerste instantie wilde ik ook een kring aanmaken voor oud schoolgenoten, maar dit blijkt toch niet zo nuttig. Als je ze vaak spreekt en bevriend bent vallen ze onder Vrienden, en als je ze zelden tot nooit spreekt vallen ze gewoon onder Kennissen. Voor mij persoonlijk is het handig om niet al te veel kringen te maken.

Nu Facebook zelf ook een update heeft waarin je vrienden in ‘kringen’ kunt laten vallen, zullen een aantal mensen wellicht toch bij Facebook blijven. Ikzelf ben wel fan van Google en kies dan ook eerder voor Google+ dan Facebook. Helaas voor Google+ zitten er (althans bij mij) nog niet zoveel mensen op waardoor het toch wel moeilijk is het echte ‘nut’ er van in te zien. Buiten dat ben ik liever F-t-F met mensen in contact dan via online sociale media, waardoor Facebook, Hyves, Google+, Delicious en MSN ( en in Almere heb je zelfs nog Almere4You) toch wel aan waarde verliezen voor mij. Liever Real dan Online!

Leave a Reply

