Facebook probeert Google+ bij te houden

Vandaag las ik op www.nu.nl  het volgende artikel. Hierin staat beschreven dat Facebook zijn vriendenlijsten aanpast op een manier die vergelijkbaar is met de kringen van Google+. De kringen van Google+ zijn de manier waarop deze social media site zich onderscheid van andere sites als Facebook en Hyves.
 Tegenwoordig is het makkelijker om via Facebook je vrienden in te delen, in principe is het hele concept  gelijk als die van Google+. Dus je kan verschillende vriendenlijsten maken, waaraan je aan de hand daarvan bepaalt wat zij van jouw profiel/reacties/posts mogen zien. Het grootste nadeel hieraan is alleen dat je nu op Facebook elke vriend die je al hebt in een bepaalde groep in moet delen, wat bij Google+ vanaf  het aanmaken van je eigen account al een optie is. Ik vraag me daarom af hoeveel mensen van deze nieuwe Facebookfunctie gebruik zullen maken. Zelf vind ik het veel te veel moeite om iedereen in een bepaald subje te plaatsten en kijk ik over het algemeen altijd uit wat ik op mijn profielpagina post, omdat ik weet wie er allemaal in mijn vriendenlijst staan (lees: ouders, vrienden van ouders en werkgerelateerde mensen). Mocht ik iets persoonlijks oid aan iemand willen vertellen of vragen en ik heb om de een of andere reden niet het telefoon nummer van de desbetreffende persoon, stuur ik deze een privébericht.

Ik vraag me af wat jullie er van vinden?
En denken jullie dat dit een goede reactie van Facebook is op het steeds sneller groeiende Google+?

Groetjes, Annefleur

One Comment on “Facebook probeert Google+ bij te houden”

  1. lauraarkesteijn says:

    Wel slim van facebook om zo de bedreiging van google+ een beetje in te perken, alhoewel in me afvraag in hoeverre google+ op dit moment echt een bedreiging vormt.
    Zoals je zelf ook al zegt, zijn die kringen nu maken wel erg veel werk. En misschien zie ik het over het hoofd, maar in het artikel komt niet naar voren of je vrienden kunnen zien in welke groep ze zijn ingedeeld of niet. Dat vind ik bij google+ namelijk wel erg handig, dat dit niet te zien is.
    Ben erg benieuwd of mensen dit gaan gebruiken op facebook!


Leave a Reply

