google+_assignment

Voor dit vak ben ik begonnen met het gebruiken van google+. Ik had hier eigenlijk nog nooit van gehoord en was heel benieuwd toen ik hoorde over de kringen. Superhandig, en zeker iets wat voor bijvoorbeeld facebook ook erg handig zou zijn (update: inmiddels heeft facebook de kringen ook toegevoegd, op het moment van schrijven nog niet)

Ik heb voor google+ 6 verschillende kringen gekozen. De kringen die ik nu heb zijn:

– Vrienden
– Familie
– Kennissen
– Werk
– Chaos
– VU

Ik heb de cirkels ‘vrienden’, ‘familie’ en ‘kennissen’ dus laten staan, en zelf de kringen ‘werk’, ‘Chaos’, en ‘VU’ toegevoegd.
De gedachte hierachter is dat mensen in verschillende kringen kunnen worden toegevoegd, maar dat ik op deze manier wel het overzicht hou wat ik met wie wil delen.
Het is nu allemaal nog vrij abstract, omdat ik niemand ken die google+ gebruikt. Toch denk ik dat de indeling die ik nu heb gemaakt vrij logisch is.
De kring ‘vrienden’ is speciaal voor puur sociaal contact. Gezellige berichtjes of boodschappen die ik niet met zomaar iedereen wil delen. De mensen in deze cirkel komen vaak ook voor in andere cirkels, maar deze cirkel is dus puur bedoeld voor informeel contact.
De cirkel ‘kennissen’ is iets breder dan de cirkel ‘vrienden’. Hierin zal meer algemene informatie gedeeld kunnen worden. Deze cirkel is ook erg handig als ik een erg grote groep wil bereiken, bijvoorbeeld als ik participanten nodig heb voor een onderzoek.
De cirkel ‘familie’ zal denk ik niet vaak gebruikt worden. In de ze cirkel zitten alleen familieleden, en over het algemeen verloopt het contact met mijn familie niet veel via internet. Toch zal het af en toe wel handig zijn, bijvoorbeeld als ik mijn familie wil laten weten wanneer ik mijn verjaardag vier o.i.d.
De kring ‘werk’ is speciaal voor al mijn collega’s. Dit kan handig zijn als ik bijvoorbeeld een dienst wil ruilen of extra wil werken. Door de informatie met die kring te delen kan je gemakkelijk in contact komen met al je collega’s tegelijk.
De kring ‘Chaos’ heeft misschien iets meer uitleg nodig. Chaos is mijn dispuut. Ik ben daar op dit moment secretaris, wat inhoudt dat ik me o.a. bezig hou met het contact met alle leden. Verslagen, convocaties en de maandelijkse agenda zijn dingen die ik altijd rondmail naar alle leden. Tevens verzorg ik de communicatie tussen de vereniging en het dispuut. Ik mail dus vaak informatie rond over de huidige gang van zaken binnen de vereniging.  Daarnaast schrijf ik de notulen van de AV’s.
Door de kring ‘Chaos’ kan ik gemakkelijk alle informatie delen die ik wil met de leden, en bestanden zoals notulen of informatie vanuit de vereniging rondsturen.
De kring ‘VU’ is handig om het contact te onderhouden met medestudenten. Dit is puur studiegericht, dus om de stof te bespreken of vragen te stellen. Voor ander contact kan ik die mensen ook bereiken via de cirkel ‘vrienden’, of ‘kennissen’.

Zoals eerder ook al gezegd, ken ik niemand die google+ gebruikt. Dit is dus vooral een voorspelling dan een verslag gebaseerd op ervaringen. Ik hoop dat ik binnenkort meer mensen kan verwelkomen in mijn kringen!

Leave a Reply

