Google+

Zoals de meeste van jullie heb ik maar weinig ervaring met Google+, sterker nog ik heb maar twee vrienden op Google+! Dus daarom pas ik deze opdracht toe op het geliefde Facebook. Ik zou zes kringen maken die luiden als volgt:  familie, vrienden, collega’s, kennissen, vroeger, VU.

Welke mensen ik in de kring ‘familie’ zou doen is wel duidelijk denk ik, maar toch voor de zekerheid: zusjes, broertjes, ouders, (achter)neefjes, (achter)nichtjes, ooms, tantes, oma’s en opa’s. In de kring vrienden zou ik al mijn goede vrienden doen. Dus vrienden en vriendinnen die ik dagelijks zie en waar ik ook het beste contact mee heb. Dat zijn mensen die mij heel goed kennen en waar ik niks voor heb te verbergen. In de kring collega’s, doe ik alle huidige en oude collega’s. In de kring kennissen doe ik mensen die ik via via ken of niet beschouw als ‘echte’ vrienden, mensen die ik niet dagelijks zie. In de kring vroeger doe ik mensen die ik van vroeger ken, spreekt voor zich. Dus mensen van de basisschool of middelbare school. Tot slot de mensen die ik heb leren kennen op de Vu doe ik in deze kring.

Ik denk dat deze kringen best handig zijn in gebruik. Voornamelijk voor de informatie die je wilt delen met je vrienden maar bijvoorbeeld niet met je familie. Soms post ik wat op Facebook, waarbij ik dan later denk, ohh jee! dat kan mijn tante ook lezen en die gaat dan natuurlijk mijn moeder bellen! Ofzoiets! Of als je bijvoorbeeld wat wilt weten over de volgende opdracht kan je dat in je VU kring vragen. Dus je kan specifieker omgaan met informatie. Daarbij is het handig dat je je vrienden wel in meerdere kringen kan doen. Zo kan je een collega in je vrienden kring of je neef ook in de VU kring doen.

Google+ is momenteel nog helemaal niet populair, dat komt omdat mensen al Facebook en Hyves hebben. Er is dus al een Social Network Site waar je met je vrienden kan praten, foto’s kan bekijken etc. Dus de vraag is of mensen naast Facebook nog zo’n profiel bij Google+ willen aanmaken. Ik hou het voorlopig bij Facebook.

One Comment on “Google+”

  1. Mannie says:

    Ik hou het ook bij Facebook!


Leave a Reply

