Google + assignment

Nadat ik een week geleden Google + heb aangemaakt is mijn conclusie tot zover, net als iedereen geloof ik, dat bijna niemand die ik ken deze redelijk nieuwe social network site gebruikt. Facebook is daarentegen heel populair, daarom pas ik (ook net als iedereen) de kringen toe op de vrienden die ik daar heb.

Om te beginnen zou ik de volgende kringen maken: familie, vrienden, collega’s, VU en kennissen. Ik denk niet dat het overzichtelijk zou zijn als ik meerdere kringen ging gebruiken, en bijvoorbeeld onderscheid maakte tussen beste vrienden en gewoon goede vrienden, en tussen eerstegraads en tweedegraads familie. Verder denk ik dat deze categorieen grotendeels voor zichzelf spreken. Bij familie horen mijn zusjes, neefjes, nichten, tantes en ooms. Bij vrienden zou ik de mensen zetten die ik ook in reallife als vrienden beschouw, met wie ik dus regelmatig afspreek en die ik vertrouw. In de collega kring zou ik mensen indelen die nu op mijn huidige werk mijn collega zijn, maar ook mensen met wie ik bij vorige bijbaantjes mee heb samengewerkt. Onder de VU kring beschouw ik studiegenoten, projectgenoten, maar ook docenten, kortom: mensen die ik op de VU heb leren kennen. En ten slotte plaats ik de rest in de kennissen kring: mensen die ik ken, maar verder niks mee heb, of die ik pas 1 keer eerder heb ontmoet.

Het dilemma bij deze kringen is alleen wel dat sommige mensen in meerdere kringen kunnen. Een vriendin is bijvoorbeeld ook een collega en studiegenoot. Ik zou deze personen dan denk ik in meerdere kringen plaatsen, als daar de mogelijkheid voor is. Maar over het algemeen ben ik wel enthousiast over deze indeling met kringen. Het maakt alles wat overzichtelijker. Daarbij is het fijn dat het alleen voor jezelf is en dat anderen jouw kringen niet kunnen zien. Dat maakt het wat minder ongemakkelijk;).

Leave a Reply

