Google + assignment

Vorige week heb ik een account aangemaakt op Google + en ik was eigenlijk een beetje sceptisch. Ik had namelijk weleens gehoord over Google +, maar nog niemand gesproken die het zelf ook gebruikt. Ik heb dan ook nu nog steeds maar 4 personen in mijn kringen staan en ze volgen alle 4 ook dit vak.

Als ik de kringen toepas op mijn Facebook vrienden zal het er zo uitzien:
Familie, vrienden, VU en kennissen.

In de kring familie zal ik iedereen zetten die familie is zetten, van m’n broer tot m’n tante. Ik zal geen onderscheid maken tussen naaste familie en minder naaste familie. Met hun zal ik alleen dingen delen die voor hun ook echt interessant zijn, zoals vakantiefoto’s.

In de vrienden-kring zet ik, uiteraard, mijn echte vrienden. Dit zullen de mensen zijn die ik vaak zie en met wie ik veel meemaak. Met hun zal ik dan ook de meeste dingen delen.

In de kring VU zal ik iedereen zetten die ik ken van de VU, mensen met wie ik veel omga en de mensen met wie ik minder omga. Een paar mensen waar ik veel mee omga op de VU zou ik ook wel in de kring vrienden kunnen plaatsen, maar dit zou het wel heel ingewikkeld maken.

Mensen die in geen van deze bovenstaande kringen vallen, zal ik in de kring kennissen plaatsen. Met deze groep hoef ik bepaalde dingen niet te delen, zoals foto’s van een avondje stappen.

Ik heb nog er nog over nagedacht om een kring ‘collega’s’ te maken, maar ik kon niets bedenken dat ik wel met hun wil delen en niet met bijvoorbeeld vrienden of kennissen (of andersom natuurlijk). Daarom zal ik hun onderverdelen in de groep vrienden en kennissen.

Het indelen van de kringen vind ik best lastig, omdat een hoop mensen in meerdere kringen kunnen vallen. Daarom heb ik gekozen voor een beperkt aantal kringen, en dan vind ik de indeling alsnog lastig. Gelukkig is mijn netwerk nog niet actief op Google +, dus zijn dit zorgen voor later. Ondertussen vermaak ik me wel met Facebook.

 

Stephanie Utama

 

Leave a Reply

