Google+ fail

Ik ben zelf geen groot social media gebruiker, het is meer
dat het handig is voor bepaalde dingen dat ik het heb. Het kon me eerlijk
gezegd niet heel veel boeien wie mijn foto’s of status updates (voor zover ik
die post) zag. Totdat ik hoorde dat collega’s bepaalde dingen op Facebook hadden gezet over andere collega’s of werkervaringen en hierover werden aangesproken. Ik direct
alle leidinggevende uit m’n Facebook gegooid, want ik wil natuurlijk vrij
discussiëren over ergernissen op de werkvloer. Toch maar dat Google+ proberen.

Google+ schijnt hiervoor dus een functie te hebben,
je kan je contacten in “kringen” verdelen dat niet iedereen je status updates
en foto’s kan zien. Heel handig, gelijk begonnen met de kringen; vrienden,
familie, collega’s, vu-peeps en kennissen. In vrienden zet ik m’n beste
vrienden neer die dan bepaalde updates zouden kunnen zien, maar al gauw bedacht
ik me, ik heb deze mensen ook in een Facebook- en Whatsapp-groep waar we
hetzelfde doen. Beetje nutteloos dit, maar ik invite ze voor Google+, misschien
is dit wel beter. Familie spreekt voor zich, al is dit ook vrij nutteloos voor
mij. Het is al een wonder als m’n familie in Suriname een Internet verbinding
kan maken, laat staan een Google+ account en voor m’n familie hier in Nederland
ben ik allang blij dat ze weten hoe ze Facebook moeten gebruiken. Dan
collega’s, dit blijkt wel handiger te zijn dus, ik wil immers niet dat deze
mensen al mijn updates lezen, werk en privé zeer gescheiden houden natuurlijk. Als
het meer zijn dan collega’s belanden ze wel in de kennissen of vrienden kring.

Een week later. 4 Mensen hebben mij toegevoegd. Geweldig,
toch maar terug naar Facebook waar ik tenminste ook een potje Risk kan spelen.
Als Facebook de functie wie wat mag zien even goed implementeert, zie ik geen
meerwaarde meer van Google+. De mensen die er nu op zitten zijn mensen die het
gewoon wilde proberen denk ik. Ik zie niet gebeuren dat veel mensen ook echt
gaan overstappen van Facebook naar Google+, misschien wel beide gebruiken,
gewoon omdat het kan.

2 Comments on “Google+ fail”

  1. tkluong says:

    Het is misschien een beetje te snel om te zeggen dat Google+ een fail is, maar ik denk inderdaad dat mensen niet zo snel zullen overstappen van Facebook naar Google+. Het heeft sowieso wat tijd nodig en Google+ zal erg zijn best moet te doen om gebruikers van Facebook te verleiden tot overstappen naar Google+.

  2. henkdegraaf90 says:

    De meerwaarde van Google+ is soms nogal ver te zoeken inderdaad. Facebook heeft alles eigenlijk al wat Google+ ook heeft. Van layout tot functies… ik zal niet zeggen dat het een 1 op 1 kopie is maar de originaliteitsprijs wint Google in dit geval zeker niet.


Leave a Reply

