Google+

Voordat ik aan het vak Sociale Media begon had ik er eigenlijk nooit over nagedacht om Google+ te gaan gebruiken. Facebook vind ik wel genoeg (Hyves heb ik inmiddels al verwijderd) en Twitter is best leuk voor erbij. Op Google+ heb ik ook pas 3 contactpersonen dus heel interessant is het niet voor mij om met Google+ door te gaan.

Als ik meer contactpersonen op Google+ zou hebben, zou ik eerst mijn familie in een kring plaatsen. Familie en vrienden lijken mij namelijk eenvoudig van elkaar te scheiden. Nu wordt het moeilijker, want bij mijn vrienden horen ook oude klasgenoten en studiegenoten met wie je ooit eens een opdracht samen hebt gemaakt. Mensen die je dus eigenlijk niet meer spreekt maar met wie je wel graag, eens in de zoveel tijd, contact wil houden. Ik zou deze kring school/studie noemen.

Mijn vrienden zou ik ook nog willen verdelen over 2 verschillende kringen, namelijk vrienden en kennissen/vrienden. Er zijn namelijk dingen die je wil delen met je echte vrienden en dingen die ook leuk zijn voor je kennissen. Mijn collega’s plaats ik dan ook in de kring kennissen/vrienden. Het lijkt mij namelijk onhandig om een aparte kring voor alleen collega’s aan te maken omdat veel collega’s ook tot mijn kennissen/vrienden behoren.

Ik zou dus 4 kringen aanmaken, met familie, school/studie, vrienden en kennissen/vrienden. Dit kringen-systeem van Goolge+  is best handig voor als je bepaalde informatie alleen met vrienden wil delen en andere informatie alleen met familie. Ik zie er het nut eerlijk gezegd niet heel erg van in. Sowieso plaats ik geen dingen op internet waarvan ik niet wil dat bepaalde mensen het kunnen zien. Ik vond het leuk om een kijkje te nemen bij Google+ maar daar blijft dan ook bij!

Leave a Reply

