Google+ Assignment (1)

Tja, een blog schrijven over Google+…. Ik had tot nu nog nooit gehoord van Google+ en had ook geen idee wat ik me erbij zou moeten voorstellen. Het is, zoals ik het begrijp, ook gewoon een social networking site. Wat zou hier dan het nut van zijn als ik al Facebook heb.

Echter kun je bij Google+, in tegenstelling tot Facebook, je status met bepaalde ‘kringen’ kunt delen. Zo kun je ervoor zorgen dat je familie geen rare foto’s van feestjes kunnen zien (Ik heb namelijk Oma, Tante, Moeder, Stiefvader op Facebook…) Dus dan zou het wel handig zijn dat je zulke dingen niet met je kring ‘familie’ hoeft te delen.

Beetje jammer wel dat ik van al mijn contactpersonen maar 4 mensen op Google+ heb! Daardoor heb ik maar 3 kringen tot nu toe: Vrienden, Familie en Vrije Universiteit.

Zodra ik meer contactpersonen op Google+ heb zal ik meer kringen moet maken. Deze zouden dan als volgt zijn: Mijn familie gaat in de kring ‘familie‘, maar neefjes en nichtjes van dezelfde leeftijd voeg ik ook toe aan de kring ‘goede vrienden‘. In deze kring gaan dus natuurlijk al mijn vrienden die ik het vaakst spreek, dagelijks/wekelijks. In de kring ‘vrienden‘ gaan de mensen die ik ook als vrienden zie maar waar ik niet zo hecht mee ben (zoals in de kring ‘goede vrienden‘). In de kring ‘Vrije Universiteit‘ zet ik iedereen die ik van de VU ken. Dat is wel zo makkelijk als ik iets wil weten voor een bepaald vak of tentamen. Voor mijn collega’s zou ik ook een speciale kring maken ‘werk SQM’ zodat ik werkgerelateerde statussen alleen met deze kring zou kunnen delen. Ik zou ook de kring ‘kennissen’ laten staan voor de mensen die ik nog vaag ken van basisschool, middelbare school en ex-collega’s.

Ik ben erg benieuwd hoeveel mensen er zullen overstappen naar Google+. En hoeveel toegevoegde waarde het heeft in vergelijking met andere social networking sites.

Leave a Reply

