Google+ , de nieuwe SNS!

Door de uitnodiging van een mede #vusm’er heb ook ik een account aangemaakt op Google+. Het eerste wat ik in beeld kreeg nadat ik op de link geklikt had was: “Google+ bevindt zich in een beperkte online testfase, dingen werken niet altijd zoals de bedoeling is.” Dit vestigde meteen niet heel veel vertrouwen in Google+, waar ik trouwens voor dit vak nog nooit van gehoord had eigenlijk.

In het college hoorde ik al dat het vooral draaide om de cirkels. Gelukkig staat er gelijk op de beginpagina een link naar een filmpje waarin alles heel duidelijk uitlegt wordt. Opzich vind ik het concept van dingen delen met alleen de mensen waar je het ook echt mee wilt delen, helemaal niet zo’n slecht idee. Ik kan me best voorstellen dat je de foto’s van bepaalde feestjes liever niet deelt met iedereen van bijvoorbeeld je familie. Een ander pluspuntje is dat je met Google+ zelf kan kiezen van wie je wel de updates wilt volgen en van wie niet.

Ik heb zelf 5 cirkels gemaakt met: familie, vrienden, school, basketbal, werk.

De cirkel familie is leuk voor verjaardagen of vakantiefoto’s. Ik heb geen onderscheid gemaakt tussen echt mijn eigen gezin en opa’s & oma’s of minder naaste familie.

De cirkel vrienden is meer voor de dagelijkse dingen, de mensen waar ik veel mee omga. Hier kan ik de foto’s van bijvoorbeeld uitgaan mee delen.

De cirkel school kan ik gebruiken voor mijn medestudenten, bijvoorbeeld om dingen te regelen voor groepsopdrachten. Hier hebben mijn vrienden of familie bijvoorbeeld niks aan.

De volgende twee cirkels zijn misschien overbodig, maar toch denk ik dat het wel zo overzichtelijk is. De cirkel basketbal is namelijk voor de mensen van de basketbalclub, of gewoon teamgenoten waarmee je het over de trainingen en wedstrijden kan hebben. De cirkel werk is voor mijn collega’s, om het te kunnen hebben over bepaalde zaken die spelen op het werk.

Of ik Google+ veel zou gaan gebruiken moet nog even blijken, aangezien er nog maar weinig mensen zijn die zich ook met Google+ bezighouden. Dat blijft dus nog even de vraag!

Leave a Reply

