Wéér zo’n nieuwe social network site?!

‘Wéér zo’n nieuwe social network site!’ was wat ik dacht toen ik hoorde van de lancering van Google+. Ik had er totaal geen oren naar en hield me er ook niet mee bezig. Ik heb Facebook en Twitter waar ik me prima mee vermaak. Nóg een social network site leek me overbodig. Facebook is internationaal en het is tegenwoordig bijna bijzonder als je het niet hebt dus wat wil je nog meer?!

Tot ik nieuwsgierig werd. Ik als social-media-freak begon het toch interessant te vinden wat het precies inhield. De kans om lid te worden via het vak ‘Social Media’ kon ik dan ook niet laten schieten! Zo ging ik dus op m’n zaterdagmiddag aan de slag. Ik had een uitnodiging ontvangen van een klasgenootje en registreerde me bij Google +. In eerste instantie viel het erg tegen. Ik snapte de bedoeling niet helemaal en ‘t werd me niet duidelijk hoe ik hier achter moest komen. Het leek me het beste om Google + even te laten voor wat het was.

Later in de week besloot ik om nog eens een kijkje te gaan nemen. Ik kwam erachter dat ik mijn account moest verifieren en dit heb ik dan ook gedaan. Ik kon eindelijk aan de slag met mijn kringen! Omdat Google+ (nog) niet erg populair is bij mijn vrienden kwam ik niet verder dan 4 Google-plus-vrienden. Deze heb ik dan ook geplaats in de kring ‘vrienden’.

Het idee van kringen vind ik op zich goed gevonden. Op deze manier bepaal je zelf wie wat te zien krijgt. Een probleempje wat hierbij omhoog komt: wat doe je met mensen die eigenlijk in twee kringen horen? Zou je een ‘sport-kring’ en een ‘collega-kring’ hebben, wat doe je dan met een collega waar je ook mee sport?

Verder heeft Google+ naar mijn mening geen toegevoegde waarde boven andere social media. Het concept van foto’s, +1(vergelijkbaar met de ‘vind ik leuk’ functie op Facebook, en het delen van updates is verder precies hetzelfde. 

Mijn nieuwsgierigheid heeft het uiteindelijk gewonnen om Google+ aan te maken, maar tot zo ver blijf ik toch bij Facebook.

One Comment on “Wéér zo’n nieuwe social network site?!”

  1. sonjautz says:

    ja ken mensen in meerdere kringen doen, dat is juist het handige


Leave a Reply

