Wordt Google+ een succes of niet?

Gaat dit gebeuren? 

Toen ik mijn Google+ account had aangemaakt ben ik in eerste instantie nieuwe kringen gaan bedenken. Ik heb logisch nagedacht en ben in mijn hoofd mijn (Facebook) vrienden gaan sorteren. Op deze manier kwam ik uit op ongelooflijk veel sociale groepen waaruit ik mensen ken. Ik heb het beperkt tot de volgende cirkels:

–         Familie

–         Vrienden

–         Kennissen

–         Vage kennissen

–         Hockey

–         Studie

–         Middelbare school

–         Uitgaan

–         Werk

Op Google+ heb ik pas 2 vrienden, dus zou ik snel klaar zijn met de mensen in cirkels plaatsen. Daarom ben ik mijn Facebook vrienden gaan indelen in denkbeeldige cirkels op Facebook. Na een kwartier werd ik al gek, want sommige collega’s van werk zijn ook vrienden en er zijn ook veel vage kennissen die je wel vaak met uitgaan ziet. Veel mensen kan ik wel in drie cirkels plaatsen. Het lijkt mij een hels karwei om iedereen in een cirkel te plaatsen en wat is het grote voordeel er van? Ik weet het nog niet.

Sinds ik op Facebook zit hou ik me eigenlijk niet meer bezig met andere sociale media. Pas sinds ik dit vak volg heb ik een account aangemaakt op Twitter en op Google+. Waar ik me kan voorstellen dat Twitter een groot succes is, kan ik me nog niet inbeelden dat Google+ een serieuze concurent van Facebook gaat worden. Het idee om je contacten in te delen in cirkels is leuk, maar het lijkt mij al teveel moeite voor het nut dat het heeft. Waarom zou je naast een goedwerkende site als Facebook, waar je al een heel netwerk aan Facebook vrienden hebt opgebouwd opnieuw hetzelfde gaan doen bij een vergelijkbare site. Dit is niet te vergelijken met de overstap die veel mensen van Hyves naar Facebook hebben gemaakt, omdat dit een switch van een nationaal georienteerde site naar een internationale site is.

Geef mij dus maar Facebook!

Leave a Reply

