Google+ of Google-

Voordat ik met mijn ervaringen over Google+ ga beginnen wil ik eerst even kwijt dat ik niet heel snel ben met sociale media. Maar dat als ik het eenmaal gebruik ik meestal ook een vervent gebruiker wordt. Facebook heb ik lange tijd weten uit te stellen maar toen ik het eenmaal had aangemaakt checkte ik het ook wel elke dag en heb nu ook de app op mijn telefoon zodat ik het altijd even kan checken. Dus dat we nu ook weer allerlei nieuwe sociale media moeten gaan gebruiken, daar zag ik wel even tegen op.

Mijn eerste gevoel bij Google+ was waarom zou ik dat willen terwijl ik al Facebook heb. Toen ik probeerde lid te worden bleek je alleen binnen te kunnen komen door een uitnodiging van een ander. Dat is in mijn opinie een vreemde constructie want dat betekent dat je ofwel eerst iemand in reallife of op Facebook moet vragen je uit te nodigen of je moet de mazzel hebben dat iemand aan je denkt en je uit zichzelf uitnodigt. Toen ik eenmaal een uitnodiging had weten te krijgen was ik binnen.  Het positieve aan het programma vond ik dat er overal tekstblokken verschijnen met hoe je het het beste kunt gebruiken wat duidelijker is dan Facebook.

Met het kringen indelen vind ik het idee wel goed dat je beperkte informatie met mensen kan delen doordat je kan scheiden wie het wel en niet kunnen lezen. Maar bijvoorbeeld iemand weer uit een kring halen is weer superlastig, dus als je een foutje maakt dan zit je er wel weer een tijdje aan vast.

Mijn kringen, in de wereld waarin ik wel veel vrienden zou hebben op Google+, zouden worden onderverdeeld in: dispuut, vrienden, familie, werk en studiegenoten. Met dispuut zou ik al mijn informatie delen, met mijn vrienden ook vrijwel alles, familie zou ik minder vertellen over uitspattingen tijdens uitgaan en dergelijke. Studiegenoten zou ik de cirkels waarschijnlijk voornamelijk gebruiken voor informatie uitwisselen en bespreken van opdrachten.  Werk zou dan worden gebruikt of mensen konden ruilen, hoe laat er moet worden begonnen enzovoort.

Maar met mijn ervaring tot nu toe, en de nog niet grote openbaarheid van Google+ moet ik toch zeggen dat ik denk ik liever Facebook blijf gebruiken.

2 Comments on “Google+ of Google-”

  1. traymakers says:

    Ik denk er precies hetzelfde over! Het is te veel commitment om iedereen in kringen in te delen en bijvoorbeeld van kring te wisselen. Bovendien zit je met Facebook gebakken! Dat werkt gewoon goed, dus waarom zou je Google+ er nog bij nemen?

  2. charissaserena says:

    Het indelen van de kringen is dan nog wel een ‘leuke’ uitvinding van Google + (tot dat je mensen er uit wil halen, dan loop je al tegen probleemen op). Ik vind ook dat je genoeg hebt aan Facebook zelf. Je blijft prima op de hoogte door het vernieuwen van New Feeds en kan makkelijk meer opzoeken van iemand door op iemand z’n profiel rond te snuffelen. Prima toch?!


Leave a Reply

