Google+_assignment

Ik had weleens gehoord dat Google+ de opvolger van Facebook zou worden, maar meer als dat had ik er niet van mee gekregen. Toen ik de uitnodiging voor Google+ kreeg begon ik met het sorteren in kringen.

Ik heb voornamelijk de standaard namen van de kringen aangehouden op een aantal veranderingen na. In de kring bestemd voor familie heb ik ook echt familie staan en verder geen onderscheid gemaakt. Dus zus en ouders staan in dezelfde kring evenals mijn oom, tantes, nichtjes en neefjes. De kring genaamd vrienden zitten mensen waarmee ik een vertrouwensband heb, maar maak ik niet zozeer onderscheid tussen mensen die ik wekelijks of maandelijks spreek. Je kan namelijk ook een echte vriendschap hebben met iemand die je wat minder vaak ziet of spreekt, maar wat toch een echte vriend of vriendin is. De kring kennissen houd ik open voor vage bekenden die niet aan mij verbonden zijn door dezelfde school of bijvoorbeeld werk waar ik nu niet meer werk of bijvoorbeeld mensen die je hebt ontmoet op een feestje. Verder heb ik een kring voor mijn vriend aangemaakt en een aparte kring voor oud klasgenootjes, studiegenoten en collega’s. Ik heb dit gedaan omdat deze labels de contactpersonen beter beschrijven dan “gewoon”  kennissen. In de kring van de oud klasgenootjes zitten mensen die ik ken van het basisonderwijs en de middelbare school. Tot de kring van studiegenoten behoort eigenlijk iedereen die ik ken van de VU. Ik vond het handig om hen daar allemaal bij in te delen aangezien deze mensen en ik over het algemeen dezelfde studie volgen en het handig is om met hen dezelfde informatie te delen.

Daarnaast is het zo dat als iemand bijvoorbeeld tot de studiegenoten kring behoort, maar ook tot de kring vrienden, ik deze personen heb ingedeeld in beide kringen. De kring collega’s spreekt eigenlijk voor zich.

Tot nu toe heb ik nog niets gedeeld met m’n kringen. Ook is er niet veel activiteit. Ik wordt uitgenodigd en ik nodig mensen uit en dat is tot zover de enigste activiteit(naast kringen maken) op Google+. Ik denk dat mijn contactpersonen zelf eerst wat actiever moeten worden met Google+, voordat ik daar echt gebruik van ga maken. Verder vind ik het best handig dat je het in kringen kan indelen, maar eigenlijk kan ik momenteel nog niet echt een duidelijk standpunt van deze social media innemen aangezien je het naar mijn mening pas echt goed kan beoordelen als jijzelf en ook anderen actief deelnemen.

Leave a Reply

