Assignment Google+

Vorige week kwam ik er achter, dat je alleen een Google+ account kunt aanmaken op basis van een uitnodiging van een Google+ gebruiker. Dit vond ik raar aangezien Google+ juist nu graag meer naamsbekendheid wil gaan creëren naar mijn mening. Maar nadat ik even had rondgekeken op google+ kwam ik tot de conclusie dat, deze manier van naamsbekendheid creëren zo fout nog niet, want op deze manier gaan mensen juist meer mensen uitnodigen via hun contactlijsten. Het is namelijk nog steeds een experiment.

De lay-out van Google+ oogt erg saai. Het heeft een erg simpel uiterlijk, maar het is wel makkelijk van gebruik. Zelf heb ik veel gehad aan de handleiding van de site. Dat vond ik erg fijn. Maar toch word je niet heel enthousiast omdat de uitstraling erg saai is, want onbewust vergelijk je het toch met Facebook. Dit kan ook komen omdat ik op Facebook wel vrienden heb en op Google+ heb ik er welgeteld 3. Maar misschien als ik meer vrienden krijg op Google+ wordt het waarschijnlijk ook wel leuker en interessanter om op dit sociale netwerk rond te kijken en berichten te posten/ontvangen.
Afgelopen zaterdag vroeg ik aan een aantal mensen of zij Google+ al kenden, en tot mij verbazing zeiden er paar ‘ja’. Voor het vak sociale media had ik er namelijk nog nooit van gehoord. Omdat mensen zich alleen nog maar door middel van een uitnodiging aan kunnen melden en ik het wel leuk zou vinden om meer vrienden te krijgen op google+, zal ik een paar mensen die ik ken maar een mail sturen om ze uit te nodigen.

Zoals ik vernomen heb, moet Google+ gaan concurreren met Facebook. Ik ben erg benieuwd hoe dit zal gaan uitpakken aangezien Facebook tot nu toe een nog veel meer aantrekkelijker lay out heeft en voor veel mensen al bekend en vertrouwd is. De onderscheiding van google+ met de cirkels vind ik goed bedacht, want je wilt niet alles delen met al je vrienden op het sociale netwerk. Naast de standaard cirkels waaruit je kunt kiezen, heb ik één extra cirkel aangemaakt en dat is ‘sociale media’. Dit voor mijn mede studenten, die ook sociale media volgen. Tot nu toe bevinden al mijn vrienden op Google plus zich in de cirkel sociale media. De rest van de cirkels heb ik nog niet op kunnen vullen met vrienden.

Ik ben benieuwd hoe Google+ zich gaat ontwikkelen de komende tijd en of ik er zelf of mijn vrienden er (meer) gebruik van zullen gaan maken.

Leave a Reply

