Figuring Google+ out!

Dan is het eindelijk zover. Een account aanmaken op Google +. Niet dat ik het per se zelf wil maar omdat het onderdeel is van het vak “Social Media”.

Eergisteren stuurde ik Sonja een mailtje m.b.t. een uitnodiging. Ik had voorgesteld om een uitnodiging te krijgen op mijn “Hotmail” maar ze zei dat het makkelijker was als ik het via mijn “Gmail” kreeg. Zo gezeged, zo gedaan.

Nu zit ik er beetje mee te spelen. Als eerste heb ik natuurlijk een profielfoto geupload, zodat ik herkenbaar ben voor mijn vrienden. Vrienden? Ohja, voorlopig heb ik er maar een en dat is Sonja Utz. Dit heeft te maken omdat ik mijn “Gmail”nauwelijks gebruik voor mailen en het was in eerste instantie aangemaakt voor “Youtube” en “Android market place”.

De leukste feature tot  van Google+ tot nu toe zijn de zogenaamde “Circles”. Het  viel mij wel op dat Facebook ook sinds kort een vergelijkbare feature heeft geïntroduceerd waarin jij je vrienden kunt indelen in categorieën. Het kan geen toeval zijn. Tot nu toe heb ik een extra kring aangemaakt genaamd “school” en daar heb ik Sonja ingedeeld, haha.

De benaming voor standaard circles vind ik heel logisch en overzichtelijk. Daarom ben ik van plan om de kringen zo te laten en later misschien paar kringen bij te voegen.

Google+ bevindt zich momenteel in een online beta/test fase en dat geldt ook voor mij. Dat betekent nog dat ik nog moet uitzoeken welke “streams” ik ga volgen en welke informatie met welke kringen ga delen.

Leave a Reply

