Google+ Assignment

Twee weken geleden heb ik een Google+ account aangemaakt voor dit vak. Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit eerder over Google+ gehoord. Ik heb altijd een hotmail account gehad en geen Gmail, daardoor heb ik ook geen contacten op mijn ‘nieuwe’ Gmail account. De mensen die ik nu op Google+ heb, zijn  dan ook alleen de mensen van Sociale Media. Ik heb in totaal 3 kringen aangemaakt: VU , vrienden en familie.

Mijn vrienden kring zal denk ik klein blijven, omdat ik over het algemeen mijn vrienden vaker in real life spreek dan via SNSs. De overige kringen zullen misschien met de tijd groter worden, naarmate Google+ bekender zal worden.

Het fijne aan Google+ is dat je precies kan aangeven welke informatie je met wie wilt delen. Ik denk dat mijn kringen uiteindelijk niet heel erg van elkaar zouden verschillen qua privacyinstellingen. Ik zou alleen bijvoorbeeld bepaalde foto’s afschermen voor mijn familiekring.

Op dit moment laat ik het maar bij deze 3 kringen en zal ik niet nog meer kringen aanmaken, omdat het dan misschien alleen maar ingewikkelder wordt. In de toekomst zou ik eventueel een kring aanmaken voor mensen van werk. Bij deze kring zou ik echter wel de privacyinstellingen sterk aanscherpen, omdat je niet wilt dat bijvoorbeeld je baas foto’s ziet waar je dronken of feestend op staat.

Ik ben nu het meest actief op facebook. Ik denk niet dat ik volledig zal overstappen op Google+ of dat ik Google+ meer ga gebruiken, omdat ik haast niemand op Google+ heb . Ik denk ook dat Google+ niet zo snel zal groeien, omdat je pas een account kan aanmaken als je wordt uitgenodigd door iemand anders. Google+ zou ook wat aan de lay- out moeten doen. Facebook of andere SNSs zien er naar mijn mening veel aantrekkelijker uit.

Leave a Reply

