MSN Messenger + Facebook = Google+?

En daar zit je dan, voor de computer en met de gedachte wat moet ik hier nu mee? Net een vers Google + account aangemaakt en welgeteld 3 vrienden kunnen toevoegen. Deze vrienden zijn heel toevallig ook bezig met het vak sociale media en doen dus niet erg veel met het account.

Die eenzame cirkel ‘vrienden’ met 3 personen geeft mij niet de indruk dat ik erg veel aan deze site ga hebben.  Ik kan natuurlijk onbekende mensen gaan toevoegen in mijn gemaakte cirkel ‘Vreemden’ maar ik denk niet dat dit echt de bedoeling van de site is. Toch zou het erg handig zijn als je alle personen die je kent in cirkels kon plaatsen. Mensen die je kent  via sport, familie, school, vrienden etc even op de computer ordenen.  
Het doet mij een beetje denken aan de komst van MSN messenger. Lang, erg lang geleden toen ik nog een ‘actieve’ chatter was met mijn vriendinnen van de middelbare school had ik ook mijn vrienden geordend in groepjes.
Dus erg nieuw is dit ordenen van personen niet. Eigenlijk vind ik Google +, van wat ik ervan begrijp, een soort combinatie van Facebook en het ouderwetse MSN messenger (en dan niet het chatten maar het ordelijke deel). Het Facebook gedeelte van Google + komt terug in de plus one button.  Deze button heeft precies dezelfde functie als de ‘vind ik leuk’ – knop van Facebook.

Maar wat maakt het allemaal ook uit. Over een paar jaar zit ook ik waarschijnlijk iedereen flink in kringen te verdelen. Hopelijk snap ik dan wat meer van Google + en kan ik  het gebruiken waarvoor het bedoeld is!

Leave a Reply

