10 miljoen mensen die je volgen?

Ik heb Twitter al een paar jaar, maar doe er zelf niks
mee. Het enige wat ik doe is newsfeeds van merken, celebrities en politici lezen. Nou
halve assignment al gedaan dus. Na een snel blik geworpen te hebben op mijn
timeline kan ik de conclusie trekken dat de meeste tweets van onbekende
artiesten komen. Zal vast iets met dat ze dichter bij hun fanbase willen staan
te maken hebben.

Royce da 5’9” is mijn favoriete rapper en ik weet dat hij
verslaafd is aan tweeten en de hele dag met z’n telefoon rondloopt. Is ook te
zien want zeker 30% van m’n timeline bestaat uit tweets van hem. Hij had ook al
een keer mijn foto geretweet van z’n concert. Eens kijken of ik weer met hem in
“contact” kan komen. Ik stuur hem een bericht wanneer hij weer naar Nederland
komt, maar geen antwoord opgekregen.  Misschien meer geluk bij Katy Perry, zij kan
er ook wat van maar ook geen antwoord terug. Ik naar haar Twitter pagina om te
kijken wanneer ze voor het laatst had getweet. Al gauw zie ik in de
rechterbovenhoek staan “9.914.183 followers”. Wat als die allemaal een Tweet
sturen naar haar. Even kijken hoeveel followers Royce da 5’9” heeft, 128.236
followers. Nogal logisch dat ze me niet antwoorden. Vraag me ook af of ze een
instelling hebben om tweets naar hun te kunnen verbergen want kan me
voorstellen dat als 10 miljoen mensen iets naar je tweeten je gek wordt. Ik
hoop dan ook niet dat mensen boos worden als ze geen tweet van hun celebrity
terug krijgen.

2 Comments on “10 miljoen mensen die je volgen?”

  1. henkdegraaf90 says:

    Is inderdaad niet vreemd dat celebs niet op iedereen kunnen reageren. Toch gebeurt het regelmatig; bijvoorbeeld iemand als Charlie Sheen, die bij het reageren ook het originele berichtje retweet. Waardoor je dus kunt zien dat het wel gebeurt.

  2. leongrevink says:

    Het lijkt me ook een dagtaak voor 10 man om al die tweets te beantwoorden! Maar heb je er al aan gedacht je strategie aan te passen? Bijvoorbeeld een reactie sturen op zijn reactie op jouw foto? Succes


Leave a Reply

