fan_assignment

Speciaal voor dit vak heb ik een Twitter-account gemaakt. Van te voren was ik nooit zo enthousiast over Twitter. Het leek mij persoonlijk alleen leuk als je echt een bijzonder leven hebt en veel spannende dingen meemaakt. Dat iemand boodschappen aan het doen is of net op het toilet zit vind ik niet echt interessant. Daarom viel deze opdracht bij mij in goede aard. Celebrities hebben over het algemeen een turbulent leven en maken vast vaak leuke dingen mee.

Als bekend iemand heb ik besloten Marco Borsato te volgen. Dit is naar mijn inziens een zeer bekende Nederlander. Van te voren dacht ik al veel over hem te weten, omdat er de laatste tijd in het nieuws veel over hem wordt geschreven. Nadat hij zo ongeveer failliet was gegaan, vroeg ik mij af hoe het nu weer met hem ging. Het was leuk om te lezen dat al zijn tweets ontzettend vrolijk en optimistisch zijn. Hij krijgt weer awards, is hard bezig met het programma ‘the voice of Holland’ waarin hij coach is, en is op een heerlijke vakantie geweest. Klinkt allemaal goed dus!

Het is niet gelukt om in contact te komen met Marco. Na verschillende enthousiaste tweets te hebben gestuurd over zijn awards, heb ik geen reactie gekregen. Jammer maar helaas!

Als iets minder bekende Nederlander heb ik ervoor gekozen om Rob Wijnberg te volgen. Dit is de hoofdredacteur van NRC nxt, een van mijn favoriete kranten. Hij schrijft ook wekelijks een column in deze krant, die vaak een politieke inslag heeft. Erg interessant en vaak humoristisch geschreven. Dit is eigenlijk het enige wat ik van hem zag, ik wist verder weinig van hem. Nadat ik hem ben gaan volgen op Twitter is dit niet echt veranderd. Hij twittert weinig en wat hij zegt is niet echt heel spannend. Tegenvaller dus!
Leuk is wel dat hij vrijwel alle vragen beantwoord die hem worden gesteld, dus hij is wel geïnteresseerd in zijn followers. Of ik nu meer van Rob weet dan voor ik hem ging volgen betwijfel ik, maar de mening die ik van hem had is in ieder geval niet veranderd. Slimme, sympathieke gast die zeer betrokken is bij het wel en wee van de Nederlandse politiek.

2 Comments on “fan_assignment”

  1. leongrevink says:

    Ik heb hetzelfde met Twitter. Het leek me eigenlijk een beetje onzinnig, maar nu ik het een paar weken gebruik vind ik het best interessant te vinden om te zien hoe mensen zich profileren op hun Twitteraccount. Heb je trouwens al vragen gesteld aan Rob Wijnberg? Zoals je het doet voorkomen moet je met hem wel een gesprek aan kunnen gaan?!

    • lauraarkesteijn says:

      Ik heb nog geen vragen gesteld, ga ik vandaag of morgen zeker doen want ben benieuwd of hij bij iedereen zo enthousiast doet. Nu nog een goede vraag bedenken…


Leave a Reply

