Google+

Uiteindelijk is het mij ook gelukt om Google+ aan te maken. Op uitnodiging van iemand kon ik gelukkig een eigen account aanmaken want zelf snapte ik er niets van. Ik had ook nog nooit van Google+ gehoord, dus heel bekend is het denk ik (nog) niet.

Als eerste kon ik een profielfoto toevoegen dus dat heb ik dan ook maar gedaan. Daarna heb ik een beetje geprobeerd uit te vogelen hoe deze SNS werkt en wat ik er allemaal mee kan. Ik ben er nog niet helemaal uit wat het nut er precies van is. Er zijn al zoveel van dit soort sites waar ook veel meer vrienden/collega’s/familieleden aangemeld zijn, dus waarom dan nog eentje? Maargoed ik moest een account aanmaken natuurlijk.

Die kringen zijn misschien wel handig om de verschillende updates te filteren. Ik kan bijvoorbeeld alleen bij vrienden kijken wat zij hebben geplaatst. Dus mocht het me niks interesseren wat mijn collega’s aan het doen zijn, hoef ik daar ook niks over te lezen. Maargoed, vooralsnog heb ik 1 persoon in mijn kring ‘vrienden’ en 4 personen in mijn kring ‘VU’. In totaal heb ik 4 kringen nu: vrienden, familie, collega’s en VU. De kring kennissen heb ik er uitgegooid aangezien ik geen kennis kan bedenken die ik ook zou willen toevoegen. Het zijn of mensen van mijn werk, of van de vu, of vrienden of familie die ik zou willen toevoegen. Ook de kring volgen heb ik verwijderd want daar wist ik ook geen persoon voor te bedenken. Misschien dat ik in de loop der tijd nog een nieuwe kring aanmaak, mocht ik een bepaalde groep personen helemaal over het hoofd hebben gezien.

Toen ik mijn kringen had gemaakt, ging ik op zoek naar personen. Gelukkig kreeg ik gelijk een aantal bekenden te zien die ik kon plaatsen in één van de kringen, anders had ik nooit iemand gevonden denk ik. Ik zal zelf ook nog wel wat uitnodigingen versturen zodat ik mijn netwerk wat kan uitbreiden. Maar ik denk dat niemand van mijn vrienden of familie een Google+ account zal aanmaken. Over het algemeen gebruiken de meeste mensen die ik ken alleen nog Facebook. Ik vind Facebook ook meer dan genoeg eigenlijk. Daar ben ik ook wel actief op; ik kijk er meerdere keren per dag op en ik plaats zelf regelmatig iets. Op Google+ zal ik dat waarschijnlijk niet gaan doen. Ik heb er niet echt de behoefte aan om meerdere SNS bij te houden. Maar mocht ik wel dingen gaan plaatsen, dan zal ik het niet afschermen voor bepaalde groepen. Van mij mag iedereen die ik in een kring plaats lezen wat ik schrijf. Persoonlijke dingen bespreek ik liever face-to-face met goede vrienden dus dat zal ik ook nooit op internet plaatsen. Het viel me ook op dat eigenlijk niemand van de 5 personen die ik nu in een kring heb geplaatst, actief is. Er staat 1 update van iemand van ongeveer 2 maanden geleden en dat was het. Blijkbaar is Google+ nog niet populair.

Leave a Reply

