Reageren op 61.339 volgers?!

‘Ik vind dat er meer getweet moet worden over de Mango Passievrucht Milkshake.’
‘Sheize, de stroom is uitgevallen. Nou mis ik een aflevering van Tell Sell.’
‘Alleen Nutella begrijpt me’
 

Dit zijn zomaar wat tweets van één van de celebrities die ik volg: Valerio Zeno. Hij woont in Amsterdam, is 27 jaar en is vooral bekend geworden door TMF en BNN waar hij onder andere de programma’s ‘Wakker worden met Valerio’ en ‘Valerio duikt onder’ verzorgde. Op twitter doet Valerio zich voor als een nonchalante humoristische jongen. De meeste tweets die hij plaatst zijn onbenullige opmerkingen waar ik vaak wel om kan lachen of reacties op zijn vrienden/kennissen. Veel informatie over zichzelf laat hij niet los op twtiter. Ik volg hem al langere tijd en wat ik tot nu toe over hem te weten ben gekomen door twitter is wanneer hij weer op tv zal verschijnen, dat hij de titelsong van het programma dinobabies in z’n hoofd heeft of dat hij net te vroeg ingeademt heeft na het opspuiten van zijn parfum.

Om Valerio daadwerkelijk een tweet te sturen was best spannend. Wie weet zou hij wel reageren! Omdat 61.339 volgers heeft reageert hijover het algemeen niet op de tweets die hij van zijn ‘fans’ krijgt. Dit is ook niet opmerkelijk, hij zou de hele dag bezig zijn om alle tweets te kunnen beantwoorden! Ik vind het dus ook begrijpelijk dat hij hier niet aan begint en was niet teleurgesteld. 

Voor het vak sociale media moest ik nog een celebritie volgen. Omdat ik voor een zeer bekend en een minder bekend persoon moest gaan ging ik dit keer voor Bruno Mars. Hij is een zanger uit Amerika en is internationaal erg beroemd. Op Twitter is hij veel bezig met muziek. Nu ik hem volg weet ik welke nummers hij goed vind en wanneer er CD’s of nieuwe nummers van hem uitkomen. Veel persoonlijke informatie staat er niet op. Hij geeft alleen af en toe aan waar hij is. Omdat ik kon zien dat Bruno Mars nóg meer volgers heeft dan Valerio , namelijk meer dan 2 miljoen, wist ik dat de kans op reactie erg klein was. Ik vond het stiekem wel spannend om hem een tweet te sturen over hoe prachtig ik zijn werk vind omdat ik dit normaal niet zo snel zou doen maar dit gevoel verdween al snel  toen ik naar het aantal volgers keek. Ook van Bruno Mars heb ik geen reactie ontvangen.

Leave a Reply

