Veni, Vidi, Tweeti. I came, I saw, I tweeted.

Hoewel ik al een geruime tijd Twitter heb moet ik toch bekennen dat ik weinig nationale en internationale bekendheden volgde. Mijn tweede bekentenis moet dan zijn dat sinds ik dit vak volg ik nu meer ‘’sterren’’ volg dan dat ik vrienden van mij volg. Zonder nog heel veel voldoening moet ik zeggen. Ik ben toch in grotere mate geïnteresseerd in mijn vrienden dan in bekende mensen. Wellicht omdat ik me met mijn vrienden verbonden voel en met deze bekende mensen niet echt. Kan me echter wel voorstellen dat er mensen zijn die via Twitter zich meer verbonden voelen met deze superstars.

Bekende Nederlanders die ik nu volg zijn onder andere Jan Kooijman (GTST, So you think you can dance), Doutzen Kroes (topmodel), Lieke van Lexmond (GTST, presentatrice) en Britt Dekker (Echte meisjes in de jungle). Internationale sterren die ik volg zijn onder andere Paris Hilton (maakt ze de verwachting van domme erfgename waar?), Adele (zangeres) en Oprah Winfrey (heeft niet meer uitleg nodig, right?).

 Ik moet zeggen, de tweets van deze bekende Nederlanders volgend, leer ik niet heel veel meer over ze. Ze tweeten net zoals mijn vrienden wat ze aan het doen zijn, met wie, hun mening en dat soort dingen. Het is natuurlijk wel leuk ook eens te weten hoe zij met hun ‘’normale leven’’ omgaan, daar waar veel mensen vinden dat ze ‘’helden’’ zijn. Leuk bijvoorbeeld om te lezen hoe de acteurs van GTST met elkaar om gaan. Ook de internationale sterren maken mijn verwachtingen gewoon weg waar. Paris is naar de coolste, leukste en hipste feestjes geweest, heeft haar nagels laten doen en blablabla. De twitter van Adele staat voller met informatie over optredens en nieuwe cd’s dan dagelijkse bezigheden (minpunt). Bij Oprah zie ik vooral dat ze op veel mensen reageert, en dat is dan ook wel weer waar zij voor staat.

 Heb geprobeerd met een aantal bekende Nederlanders in contact te komen. Onder andere met Jan Kooijman en Lieke van Lexmond over de Televizier ring. Tot dus ver geen reactie. Moet ik wel zeggen dat net na mijn bericht naar miss van Lexmond er een tweet kwam met ‘’Lieve allemaal, lief dat jullie stemmen!’’. Natuurlijk ben ik ook niet de enige die haar dit plezier doet (laten weten dat ik op haar heb gestemd), dus zal het niet alleen voor mij bedoeld zijn (helaas). Ook heb ik nog geen reactie van de overige drie gekregen. Ik ga mezelf de vernedering besparen en geen contact proberen te zoeken met internationale beroemdheden. Aangezien deze allemaal miljoen of meer aantal volgers hebben, geloof ik niet dat ze mij gaan antwoorden.

Ik zal dus eerlijk zeggen dat contact opnemen met beroemdheden via Twitter niet mijn ding is, maar ik heb daar ook niet echt behoefte aan. Ik vind het leuk om te zien hoe zij hun kant van het beroemd zijn zien, maar ik leer verder niets over ze. Tot dusver negeren alle bekende Nederlanders mij, maar ik zal het onthouden!

One Comment on “Veni, Vidi, Tweeti. I came, I saw, I tweeted.”

  1. tkluong says:

    Leuke titel!


Leave a Reply

