De Tweet-Factor

Met mijn vers aangemaakte Twitter ga ik aan de gang. Wie wil ik allemaal gaan volgen? Nadat ik een paar vriendinnen heb toegevoegd is het tijd voor wat anders. Wat zullen de BN’ers allemaal tweeten en wat niet? Mijn vriendinnen tweeten alles, echt alles. Ik weet wanneer ze slapen en wanneer de neuzen zijn verbrand. Interessante weetjes als je niets te doen hebt, maar nu ik dan toch Twitter heb aangemaakt ga ik het deze cursus ook gebruiken!

Ik typ namen in van bekende Nederlanders die ik grappig vind (Maik de Boer, Linda, Gordon) en tot mijn grote verbazing hebben deze personen nog helemaal geen Twitter. Na een flink gezoek kom ik uit bij Gerard Joling (over@gerardjoling, 39.088 volgers) en Piet Paulusma (over@p_paulusa, 8.383 volgers). Deze mannen vind ik erg grappig op tv dus ik verwachtte dat de tweets van deze personen mij ook zouden vermaken.
Ik moet toegeven dat de tweets van beide personen niet erg veel verschillen als die van mijn vriendinnen. Natuurlijk maken Gerard Joling en Piet Paulusma heel andere dingen mee, maar de humor van mijn vriendinnen is toch wat leuker om te lezen. Eigenlijk vind ik het niet zo interessant wanneer Gerard Joling klaar is met eten en het een lekkere dag vindt. Toch weet ik wel van beide personen dat ze zichzelf zo goed mogelijk willen afschilderen. Ik heb nog geen een negatieve tweet kunnen ontdekken, alsof het zonnetje elke dag schijnt. Erg anders in vergelijking tot mijn vriendinnen die erg open zijn en vertellen alle nare ervaringen meteen op Twitter (enge spinnen, vieze treinen, niet kunnen slapen, haat aan school en zo kan ik nog wel even door gaan).
Ook vind ik Piet Paulusma en Gerard Joling nu veel normaler, je ziet ze als normale personen. Want ook deze mannen zijn niet elke dag grappig. En dat de negatieve dingen niet op Twitter komen betekend niet dat ze er niet zijn. Ik denk ook niet dat je als BN’er perse Twitter hoeft te hebben, je kan je reputatie daarmee ook gruwelijk verpesten. Heb je een heel grappige show gehad en een waardeloze tweet dan is het effect van de show haast verdwenen.

Maar niet alleen negatief nieuws ik blijf het grappige mannen vinden als ik ze op tv zie. Ik vind alleen dat Twitter niet het beste in de mannen naar boven haalt. Ook heb ik contact gezocht met de mannen, wat helaas niets opleverde! Dit geeft natuurlijk een extra effect dat de Twitter-acties geen zin hebben. Maargoed, tegen verveling zijn veel dingen interessant dus Twitter er maar op los!

2 Comments on “De Tweet-Factor”

  1. philippine89 says:

    leuk stukje, ik volgde gerard Joling in eerste instantie ook! zo kom je er achter hoe saai die twittert en hoe grappig die is op TV.

  2. cduivenvoorden says:

    Ik vind het een groot compliment voor je vriendinnen dat je hen grappiger vindt op Twitter dan bijvoorbeeld Gerard Joling!

    Ik denk dat het een goede keuze is van sommige sterren om geen profiel op Twitter aan te maken. Zoals je zegt aan het einde van je blog, haalt Twitter niet het beste in Gerard Joling en Piet Paulusma naar boven. Er zijn natuurlijk ook sterren die, door ze te volgen op Twitter, ineens veel leuker en grappiger worden!


Leave a Reply

