Fan Assignment

Voordat ik begon aan het vak Social Media was ik al een echt Twitterfan. Ik volgde alleen nog niet zoveel celebrities, maar vooral vrienden. De enige celebrities die ik al volgde zijn Jason Mraz (@Jason_Mraz, meer dan 2 miljoen followers), Lauren Conrad (@LaurenConrad, ook meer dan 2 miljoen followers) en Valerio Zeno (@Phalerieau, meer dan 61.000 followers). Voor deze opdracht ben ik ook Glennis Grace (@GlennisGrace, meer dan 24.000 followers) gaan volgen, omdat zij nog niet zo heel beroemd is en veel minder followers heeft. Voor deze opdracht bespreek ik alleen Jason Mraz (en een beetje Lauren Conrad) en Glennis Grace, omdat zij het meest van elkaar verschillen en omdat Valerio al meerdere malen is besproken voor mijn medestudenten.

Ik ben er achter gekomen dat Lauren Conrad en Jason Mraz beide niet zo heel veel tweeten, hun aantal tweets is dan ook bijna gelijk. Ook de inhoud van hun tweets zijn bijna hetzelfde, ze tweeten allebei veel over dingen die stimulerend zijn voor hun carrière, maar ook afentoe over privé zaken. Zo liet Lauren Conrad van het weekend aan haar 2 miljoen followers weten dat haar oma jarig was en 80 jaar werd. Hele persoonlijke informatie geven ze beide niet op Twitter, ik ben dus niet heel veel over ze te weten gekomen. Ik heb alleen met Jason Mraz geprobeerd contact te maken, door hem te ‘mentionen’ in mijn tweets, ik had geschreven dat ik zijn nieuwe nummers heel leuk vond en gevraagd wanneer zijn nieuwe album uitkomt. Ik verwachtte eigenlijk geen reactie..

Glennis Grace is een heel ander soort Twitteraar dan Jason en Lauren, zij tweet veel meer persoonlijke dingen. Ook reageert zij veel vaker op andere Twiteraars. Na een tijdje Glennis gevolgd te hebben ben ik erachter gekomen dat ze vaak hoofdpijn heeft, dat ze vaak optreedt (soms met hoofdpijn) en dat ze vaak iedereen bedankt via Twitter. Ook zag ik een tweet voorbij komen in mijn timeline waar mijn wenkbrauwen wel even van fronsten: Hier een berichtje voor elke hater die het toch nodig vind om mij te kleineren ! Jullie maken mij alleen naar sterker en ik weet dat je eigenlijk diep diep van binnen hetzelfde wilt hebben en kunnen doen wat ik kan ! jammer dat jouw leven niet verloopt zoals je had gewild ! Ga je schamen voor jezelf want ik ben zoooo fucking trots op mijzelf yeah #nujijweer. Ik vind het een beetje onprofessioneel om zoiets op Twitter te zetten. Ik heb contact gezocht met Glennis door bijna hetzelfde te doen als bij Jason, namelijk door haar te ‘mentionen’ in een tweet. Ik had gezegd dat ik haar nieuwe album erg mooi vond.

Na enige tijd wachten kreeg ik een reactie van Glennis Grace! Ze reageerde Thanks girl!, het was dan wel niet een erg diepgaande reactie, maar dat ze de moeite heeft genomen om op mij te reageren vind ik al heel gaaf van haar. Als je al haar tweets bekijkt zie je ook dat meer dan de helft van haar tweets reacties zijn op fans. Doordat ze heeft gereageerd op mij vind ik haar nu een stuk sympathieker overkomen.

Van Jason Mraz heb ik zoals verwacht geen reactie gekregen. Met meer dan 2 miljoen followers lijkt het me ook onmogelijk om overal op te reageren, laat staan alles te lezen waarin je ‘gementioned’ bent. Doordat ik geen reactie heb gekregen van Jason ben ik niet anders naar hem gaan kijken.

 

One Comment on “Fan Assignment”

  1. cduivenvoorden says:

    Wat leuk dat je echt een reactie van Glennis Grace gehad hebt! Je schrijft ook dat je haar nu een stuk sympathieker vindt overkomen. Ik denk dat ik iemand ook sympathieker zou gaan vinden als hij of zij op mijn tweet had geantwoord!


Leave a Reply

