Valerio en Hardwell: beide man, beide DJ maar verschillen als dag en nacht op Twitter

Door deze opdracht kwam ik er achter dat ik eigenlijk alleen maar ‘beroemdheden’  volg op twitter, of mensen die beroemd of bekend willen worden. Niet dat ik al zolang twitter heb, want ik heb pas een account aangemaakt toen werd verteld dat ik dat moest doen. Ik maak er ook nog niet veel gebruik van dus dat is waarschijnlijk de voornaamste reden dat ik alleen beroemdheden, en in dit geval bekende Nederlanders volg.

De 2 BN’ers die ik als eerste heb toegevoegd op twitter zijn Robbert van de Coorput, oftewel DJ Hardwell en Valerio Zeno. Ik heb ervoor gekozen om hen te volgen omdat ik gewoon weg hou van de muziek die Hardwell produceert, en Valerio is een grappige verschijning zoals ik hem van tv ken. Zij maken allebei op hun eigen manier gebruik van twitter, en die manier verschilt als dag en nacht.

 

Hardwell is met zijn 23jaar nog een hele jonge DJ en je zou denken dat het dan ook een ‘opkomend’  talent is. Als talent wordt hij door volgers zeker bestempeld en ook door andere DJ’s, maar opkomend is hij absoluut niet meer. Door zijn tweets te lezen werd het me duidelijk dat hij werkelijk de hele wereld over reist om zijn platen te draaien. Van Ibiza, naar New York, vervolgens naar Nieuw-Zeeland en ga zo maar door. Hardwell twittert praktisch niet over zijn prive leven, alleen over zijn even als DJ. Zijn tweets gaan dan ook voornamelijk over nieuwe releases en over de feesten waar hij draait. Ik had eigenlijk verwacht dat hij er ook wat persoonlijke tweets tussendoor zou gooien, net als wat andere DJ’s die ik volg maar dit is niet het geval. Hij houdt prive en ‘werk’ om het zo even te noemen gescheiden, wat ik aan de andere kant ook wel kan begrijpen. Ik heb een aantal keer op tweets geplaatst met een reactie over een feest waar hij draaide en waar ik was, maar heb er verder geen reactie op terug gekregen. Nu heeft hij ruim 40.000 volgers dus ik begrijp dat je dan ook geen tijd heb om ergens speciaal om te reageren. Hij tweet wel vaak na een feest dat hij de sfeer en het publiek fantastisch vond, dus dat zie ik dan maar als een soort reactie. Ook gezien het feit dat hij niks persoonlijks plaatst, zal hij niet snel persoonlijk op een tweet van een andere reageren. Hij neemt zijn ‘werk’ als DJ serieus, en dat kan ik eigenlijk alleen maar waarderen.

 

De andere BN’er die ik volg is Valerio Zeno, een 27-jarige jongeman woonachtig in Amsterdam. Valerio is een hele andere twitteraar dan Hardwell. Ook Valerio speelt zo nu en dan voor DJ maar dat is meer een grote hobby dan zijn ‘werk’  en passie. Tweets gaan dan soms ook over een ‘ dope avond’  als hij ergens heeft gedraait, maar hij tweet bijvoorbeeld ook over ‘dat rare sprongetje dat je maakt als je de douche aanzet’. Hij tweet over alledaagse dingen, en dat zijn meestal de dingen die niet zo actieve twitteraars als mij leuk vinden om te lezen als we even niks te doen hebben. Persoonlijke tweets zijn er niet echt te vinden,hij twittert regelmatig maar ik ben nou niet echt persoonlijke dingen over hem te weten gekomen. Ik weet dat hij weer nieuwe tv programma’s gaat maken,en dat hij als DJ nog een leuk zak centje verdient maar daar blijft het ook bij. Wat je wel te weten komt is dat hij het ‘nieuwe’ pinnen oftewel dippen traag vindt, dat hij onder de indruk is van Kate Winslet en dat hij soms het nummer van de Dinobabies in zijn hoofd heeft. Ook bij Valerio heb ik geprobeerd om een reactie terug te krijgen maar met ruim 60.000 volgers was dat eigenlijk tevergeefs. Ik heb een tweet geplaatst als reactie op zijn tweet maar ik kreeg verder geen reactie. Ook bij Valerio kan ik goed begrijpen dat hij met zoveel volgers daar niet aan kan gaan beginnen, tenzij hij dag en nacht actief bezig is op twitter.

 

Ik denk ook dat het voor de meeste nationale maar ook internationale beroemdheden niet te doen is om persoonlijk te reageren op een tweet van volgers of fans. Een enkeling zal een reactie krijgen maar dat zal erg bijzonder zijn. Ik moet genoegen nemen met de humoristische tweets van Valerio en met de nieuwste releases van Hardwell, en dat doe ik ook.

One Comment on “Valerio en Hardwell: beide man, beide DJ maar verschillen als dag en nacht op Twitter”

  1. rhoost says:

    Leuk geschreven! Ik denk ook dat we realistisch moeten zijn, inderdaad, en moeten beseffen dat ze niet overal op kunnen reageren. We moeten niet verbaasd zijn als ze niet reageren, juist als ze wel reageren. Mee eens!


Leave a Reply

