Aan de Twitter

Ik heb er nooit over nagedacht om een Twitter account te nemen. Eerlijk gezegd dacht ik altijd: wat is het nut daarvan? Ik vertel wat ik aan het doen ben, anderen lezen het misschien, maar dat was het dan ook. Maar ik moet eerlijk zeggen dat nu ik er een beetje mee gespeeld heb, ik het best grappig vind. Een aantal van mijn vrienden en kennissen hadden al een account op Twitter, dus ik kon hun gelijk volgen en zien wat ze uitspoken.

Maar de opdracht was een bekend persoon te volgen. Ik moest daar wel even over nadenken omdat ik geen fan ben van een bepaald persoon. Dus ik zat te na denken over bekende televisie programma’s. Toen dacht ik aan Jan Kooijman en ik zocht hem op. Bizar eigenlijk dat al die bekende mensen zo ongeveer Twitter hebben. Maargoed ik ben hem gaan volgen. Ook vond ik het wel leuk om een buitenlandse bekendheid te volgen en aangezien ik de muziek van Gavin Degraw erg goed vind, ben ik hem ook gaan volgen. Naast deze twee ging ik op zoek naar een iets minder bekend persoon, dat is uiteindelijk Horace Cohen geworden.

Ik heb met alle drie de personen contact gezocht. Helaas heb ik van geen van drie een reactie ontvangen. Heel misschien komt dat nog, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze per dag zoveel berichtjes krijgen dat ze geen tijd hebben om iedereen te antwoorden. Ik kan dat heel goed begrijpen, ik zou er helemaal gek van worden als zo veel mensen contact met mij proberen te zoeken. Aan de andere kant vind ik het wel bij hun beroep horen. Ze hebben er zelf voor gekozen om in de spotlights te staan en willen zelf graag bekend zijn. Daar horen nou eenmaal fans bij, dus wat dat betreft is het weer onlogisch als ze geen reactie geven.

Voordat ik een Twitter account aanmaakte, wist ik totaal niet wat deze mensen bezighield buiten hun werk. Ik moet zeggen dat ik nu wel veel meer lees en veel meer te weten kom. Zo houdt Jan zich ook veel bezig met muziek, zijn tweets gaan vaak over welke muziek hij leuk vindt. Ook alledaagse dingen kun je terugvinden op zijn Twitter account, zoals dat hij een afspraak heeft bij de tandarts. Ook bedankt hij via Twitter de mensen die naar zijn programma hebben gekeken. Best slim aangezien hij veel mensen bereikt op deze manier. Gavin Degraw plaatst tweets over zijn optredens, eigenlijk bijna geen prive zaken. En hij bedankt veel van zijn fans die hem een bericht hebben gestuurd. Eerlijk gezegd vind ik dat iets minder interessant allemaal dan wanneer ik iets lees over zaken buiten zijn beroep of zijn mening over iets. Horace is wat dat betreft interessanter, aangezien hij ook veel twittert over andere dingen dan zijn beroep. Ook zegt hij veel wat hij denkt over bepaalde onderwerpen.

Ik denk totaal niet anders over deze personen dan voor deze opdracht. Het zijn nog steeds bekende mensen in mijn ogen die het gewoon ontzettend druk hebben en verder heb ik ook niet de behoefte om één van hem echt te spreken. Zolang zij hun beroep blijven uitoefenen, vind ik het prima!

2 Comments on “Aan de Twitter”

  1. midjavhulsen says:

    Ik had eerst ook niet zo’n postief beeld van twitter, maar dat is wel veranderd. Ik vind het al een stuk leuker. Ik denk dat je vooral ziet bij de bekende mensen is dat ze het inderdaad alleen gebruiken op zakelijk gebied. En dat is dus informatie geven over optredens, muziek die ze leuk vinden en mensen bedanken. Dus veel prive comments voor de hele bekende mensen, dat zal wel niet voorkomen.

  2. carinaprudondecastro says:

    Ik had voor we dit vak hadden hetzelfde gevoel over Twitter.. Wat moet je ermee?! Allemaal mensen die om de sec twitteren wat ze aan het doen zijn. Met deze opdrachten hebben we toch behoorlijk veel met Twitter moeten doen. Dus heb ik uiteindelijk mijn mening moeten aanpassen over Twitter. Het valt me allemaal wel mee. Ik heb dan nog niet zoveel vrienden op Twitter maar ik gebruik het ook heel veel voor bijv. nieuws, weer enzovoort.


Leave a Reply

