BN’ers op Twitter

Een actieve twitteraar ben ik niet en ik vermoed dat ik dat ook niet zal worden. Ik heb mij pas aangemeld op Twitter na het eerste college van dit vak en heb vervolgens vijf tweets geplaatst die allen betrekking hebben op dit vak. Ik ben op zoek gegaan naar bekende Nederlanders naar wie ik iets kon tweeten.

Aangezien vrijdag één van de best bekeken Nederlandse tv-programma’s weer begint, The Voice of Holland, heb ik dit als aanleiding genomen. Roel van Velzen en Marco Borsato zijn beide coaches in deze talentenjacht en heb besloten om hen te volgen en bij hen een reactie te plaatsen over de aankomende eerste aflevering.

 

Wat ben ik te weten gekomen over deze BN’ers door hun tweets? Zowel Marco Borsato als Roel van Velzen plaatsen vooral berichten met betrekking op hun werk. Zo gaan de meeste tweets over hun cd’s, liedjes, band en ‘The Voice of Holland’. Tweets met betrekking op hun privéleven zijn niet of nauwelijks te vinden. Echt veel over deze twee BN’ers kom ik dan ook niet te weten, behalve dat ze dol zijn op hun werk.

 

Mijn tweets naar beide personen is dan ook op hun werk gericht. Marco Borsato en Roel van Velzen twitteren allebei enthousiast over de eerste aflevering van ‘The Voice of Holland’ die zij al hebben mogen bekijken. Ik vraag dan ook aan beide of dit komende seizoen het eerste seizoen zal overtreffen. Een reactie terug heb ik (nog) niet gekregen. Mij valt op dat ze sowieso niet vaak reageren op tweets van hun volgers.

 

Mijn indruk van beide BN’ers is niet veranderd. Ik kan begrijpen dat ze niet overal op reageren. Normaal gesproken zal ik ook niet zo snel op hun tweets reageren (dus waarom zij wel op die van mij?). Ik schat de kans zeer klein dat ik in de toekomst actiever zal worden op Twitter en dat ik vaker reacties zal plaatsen bij BN’ers. Voor mij blijft het bij dit eenmalige experiment!

Leave a Reply

