Check Ze Tweets!!

Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik er eens aan gedacht om een twitter acount aan te maken, omdat ik altijd graag naar de Late night show kijk van Craig Ferguson in de USA. Hij begon als een van de eerste op TV met naast het

beantwoorden van e-mail ook het beantwoorden van twittervragen op @craigyferg omdat zijn eigen naam inmiddels al bezet was. Maar na een afweging waarbij de informatie die ik op kon doen via twitter het liet afweten tegenover de ‘effort’

die ik erin zou moeten stoppen heb ik het zo gelaten. Nu voor het vak Social Media wordt van ons verwacht dat we een bekende en minder bekende celebrity volgen via twitter. Ik heb op het begin gekozen om me op de hoogte te laten stellen van de dagelijkse beslommeringen van Youp van het Hek, Charlie Sheen en Craig Ferguson.

Ik heb aan Craig Ferguson een vraag gesteld, maar heb nog geen reactie gehad op twitter en nog niet naar een show gekeken om te kijken of hij het eventueel in de show heeft behandeld. Hij heeft voor mij twitter geintroduceerd als iets om lol mee te maken en interactief mee om te gaan, mede door de jingle die hij voor het twittersegment altijd afspeelt.

Verder post hij een aantal keer per dag een vermakelijke tweet. Het is een komische man die altijd wel een grappige gedachte heeft of een serieuze zaak op gepaste manier aandacht schenkt. Zijn Late Late Night Show is volgens hemzelf vaak een dagelijkse herhaling van hetzelfde met nieuwe actualiteiten en gasten.

Aan Charlie Sheen heb ik getwitterd dat ik genoten heb van The roast of Charlie Sheen dat afgelopen maandag in de Verenigde Staten is uitgezonden en wanneer zijn nieuwe show Anger Management begint. Uiteraard heeft Charlie Sheen te veel followers om persoonlijk te gaan beantwoorden, maar hij twitters eens in de twee dagen een bericht over zichzelf of een bijzondere plek waar hij is. Ook heeft hij een tweet geplaatst om iedereen die hem feliciteerde met de roast te bedanken.

Beide heren gaan op een leuke manier met twitter om en hebben aandacht voor hun followers. Uiteraard kunnen ze met zo’n grote fanbase niet iedereen persoonlijke aandacht schenken, maar ze schenken wel aandacht aan een actuele en vermakelijke twitter acount. Al met al vind ik nog steeds dat ik zonder twitter niet slechter af zou zijn, maar ik geef het voorlopig de kans om mijn interesse te wekken voor bepaalde personen of organisaties waar ik meer van zou willen weten.

Weet jij toevallig nog leuke mensen om te volgen? Post ze hieronder!! En vergeet niet: CHECK ZE TWEETS!!!

3 Comments on “Check Ze Tweets!!”

  1. tariq86 says:

    Haha, wat een geniaal filmpje. Verder sluit ik me aan over het volgen van Charlie Sheen op Twitter. Na z’n roast gisteren besloot ik hem ook op Twitter te volgen.

  2. Jesse says:

    What’s a Tweet?


Leave a Reply

