Contact?

Ik ben nog nooit een fan van een bekend persoon geweest. Vroeger toen al mijn vriendinnen posters van de spicegirls boven hun ben hadden hangen, verbaasde ik mezelf al wat een invloed een bekend persoon op iemand kan hebben. Mijn vriendinnen wilde er alles voor doen om met de meidengroep in contact te komen. Mijn beste vriendin toendertijd was dit bijna gelukt. Ze had namelijk via via het nummer van Victoria Becham gekregen. Ze was zo entousiast dat ze mij gelijk belde en vroeg of ik wilde komen. Nieuwschrierig als ik was ging ik naar haar toe zodat we Victoria konden bellen. Veel interesse in  Victoria had ik niet, maar het leek me wel leuk om te kijken of we met haar in contact konden komen. Gespannen drukte mijn vriendin het nummer in. Na een paar keer overgaan werd de telefoon opgenomen: Helo, this is Kim Brands. Mijn vriendin verdrietig omdat ze geen contact had gekregen met Victoria. Ik had niet anders verwacht, het is heel moeilijk om persoonlijk contact te krijgen met een beroemd persoon. Dacht ze nou echt dat het haar wel zou lukken?

Zoals blijkt was het een aantal jaar geleden erg moeilijk om contact te krijgen met een beroemd persoon. Nee, dan zou het tegenwoordig veel makkelijker zijn zou je denken. Op twitter kan je namelijk iedereen met een twitter account volgen en kan je een tweet voor die persoon achter laten. Diegene kan jou bericht dan weer retweeten; dit is een reactie op jou bericht.

Met deze social media site zou het dus heel makkelijk zijn om contact te krijgen met een beroemd iemand en op de hoogte te blijven van wat diegene aan het doen is. De meeste twitteren er namelijk aardig op los. Nu vroeg ik mij af of het via twitter mogelijk was om contact te krijgen met een bekend persoon. Om te vergelijken wie er sneller zou reageren, als er al een reactie zou komen, wilde ik ook een tweet achter laten bij een minder bekend persoon.

Met mijn vriendin in gedacht en hoe hopeloos ze probeerde met de spicegirls in contact te komen, ben ik Justin Bieber gaan volgen op twitter. Deze zestienjarige door Usher grootgebrachte popster heeft een grote impact op tienermeisjes. Hordes gillende meisjes, overal waar hij zijn gezicht laat zien. Een wat minder bekend persoon die ik besluit te volgen is Jim Bakkum. Ik wilde het verschil in met Justin Bieber niet al te groot te laten zijn. En aangezien Jim een aantal jaar geleden ook gillende meisjes achter zich aan krijgt als hij in de race is om idols idool te worden, valt mijn keus op hem.

 Nu wilde ik met deze twee bekende personen als proefpersonen te nemen weten of fans tegenwoordig nogsteeds vanalles proberen om met hun idool in contact te komen, en ook niet geheel onbelangrijk, of het tegenwoordig wel mogelijk is om contact te krijgen. Om hier achter te komen stuur ik beide idolen een tweet. Omdat ik geen idee heb wat ik wil vragen stel ik ze gewooin de vraag waar ik mee zit: of ze elke tweet van een fan zelf retweeten. Nu was het wachten op reactie…

 Omdat ik niet gelijk een retweet krijg besluit ik om dan maar een kijkje te nemen op de beide twitter profielen. Als eerst keek op op de pagina van Jim Bakkum en zag geen bijzondere berichten. Hij plaatst tweets alleen als hij wat bijzonders doet zodat fans hiervan op de hoogte zijn. Erg normale jongen lijkt mij en met die hopeloze fans lijkt het dus mee te vallen. Daarna vloog ik door naar Justin zijn profiel en verbaasde mij wat ik daar zag. Een aantal wanhopige fans hadden hem een tweet gestuurd en Justin had deze zelfs geretweet! Van het volgende bericht moest ik erg lachen, omdat hij zo hopeloos is en Justin er nog serieus op ingaat ook:

xBieberismySoul @ justinbieber You’re a normal guy, you have one mouth, one nose, two ears and two eyes…But why you don’t notice me ! I’m here ! 😦

 justinbieber @ xBieberismySoul: i have all those things…im here! 🙂

 Na een paar dagen kreeg ik opeens een prive berichtje van Jim:  het duurt mischien wat langer maar ik stuur inderdaad wel wat terug. Wat leuk van hem om te reageren. En hij stuurt het prive dus hij zal het niet doen voor de show. Dit, anders dan Justin Bieber. Van hem kreeg ik niks terug! Hij retweet zeker een aantal willekeurige wanhopige berichten om te laten zien hoe populair hij wel niet is.

 Het blijkt dat het tegenwoordig wel lukt om contact te krijgen met je idool. Je zou alleen erg moeten opvallen met je berichtje om hier reactie op te krijgen. Nu heb ik voor mijn vriendin dus de oplossing om in contact te komen met Victoria Backham. Stuur haar een wanhopig tweet waarin staat hoe leuk je haar wel niet vind. Nu is het alleen een beetje jammer dat ze na al die jaren helemaal geen fan meer is 🙂

One Comment on “Contact?”

  1. Tja er zijn altijd mensen opzoek naar iets in hun leven. Sommige vinden het in een levens stijl en andere vinden het in een specifiek persoon. Het is dus duidelijk dat ze naar iets op zoek zijn maar dat nooit op die manier zullen vinden. Hoeveel bekende personen hebben iets met een fan? Ik heb nooit opgekeken van bekende omdat het ook gewoon maar mensen zijn net als jij en ik.

    De reden dat Justin Bieber antwoord is omdat het een marketing bom is. Hij is op dit moment een van de beste in Amerika als het gaat om een “brand” van je zelf te maken. Jim is hier helemaal niet naar op zoek die heeft een vrouw en een leuk leven en het is een nuchtere Nederlander.

    Ik denk voornamelijk dat mensen graag zelf bekend willen worden en dat willen bereiken via andere mooie mensen die in de media komen. De meeste sterren zien er vaak niet zo prachtig uit als je ze op Google opzoekt, maar daar kunnen fans zo doorheen kijken, neem bijvoorbeeld: Kim Kardashian. Zei is naast een marketing bom ook verder helemaal niet knap maar ze heeft een mooi lichaam omdat ze zich kapot heeft getraind.

    Als je populair wil zijn of je wil graag met andere bekende omgaan zul je het toch echt in je eentje moeten doen. En dit zul je alleen kunnen bereiken als je of marketing technisch goed bent (of je manager) of je moet een groot talent hebben voor acteer werk of zang.

    Als je iets in het leven wil bereiken zul je er keihard voor moeten werken en dat zul je niet bereiken door te slijmen op andere.


Leave a Reply

