De dagelijkse perikelen van Twitterende BN’ers…

“Even een tweet voor iedereen. De duif is nog steeds bij mij thuis. Hij eet een beetje en drinkt! Wat moet ik hier mee doen?#wiewilereenduif”
“De duif is opgehaald door de dierenambulance hier in Aalsmeer. Had hem eigenlijk wel willen houden maar ja…”

Zomaar een greep uit het dagelijks leven van Gerard  Joling.
De beste man is erg actief op Twitter. Zo houdt hij ons niet alleen op de hoogte van zijn dagelijkse zorgen, hij post gelukkig ook op regelmatige basis een foto om te laten weten wat de status is van zijn mislukte hennatattoage . “Geer” is een van de BN’ers die ik volg op mijn nieuw aangemaakte Twitteraccount. Zo volg ik nog meerde BN’ers zoals Hilmar Mulder (hoofdredactrice van het wekelijks modeblad Grazia), Doutzen Kroes, Raoul Heertje, Stacy Rookhuis, Thomas Acda en naast wat politici wat uitgerangeerde sterren zoals  Ferri Somogi (voor degenen waar geen belletje bij gaat rinkelen: Rick uit GTST) en Valerio.
De posts (of tweets) van al deze mensen verschillen in vele opzichten. Zoals Geer ons op de hoogte houdt van zijn dagelijkse bezigheden, informeert Thomas Acda ons graag over wat hij allemaal in de krant leest en is Doutzen Kroes zichzelf en Victoria Secret vooral aan het promoten. Na een tijdje de tweets van verschillende bekende Nederlanders te volgen, besloot ik om de stap te wagen en contact met ze op te zoeken. Ik blijf me afvragen hoe het komt dat Geer niet bezwijkt onder de stress door dé duif icm zijn verwoeste hennatattoages en of Jochem Meijer even druk op Twitter is als op het podium.

Laat ik beginnen met mijn persoonlijke favoriet uit dit rijtje, Ferri Somogi, hierna aan te duiden met “Rick”, voor de gemakkelijkheid. Rick heeft in totaal zo’n 19.774 volgers en houdt zelf 173 mensen nauwlettend in de gaten. Nu is Rick om de volgende reden mijn favoriet: Rick is namelijk zó hip en trendy, dat hij fenomeen “planken” heeft laten zitten, en is overgestapt op het batmanning. Nu hoor ik jullie al denken: “Batmanning?” Ja batmanning. Voor de echte stoere jongens. Hij heeft dan ook verschillende foto’s hiervan op twitter geplempt, om iedereen te laten weten that he´s still batmanning, and still going strong. Verder heeft Rick nog meer ruige trekjes, zo valt er aan zijn tweets af te lezen dat hij zo hier en daar een bekeuring op de kop tikt voor wildplassen en haring met uitjes eet. Dus naar aanleiding van al deze fijne weetjes, besloot ik contact op te nemen met de stoere vent. Maar vanaf welke hoek moet je zo iemand benaderen? Hij heeft immers een tijd in Amerika gebivakkeerd en iedereen weet dat dat hem geen windeieren heeft gelegd. Om de kans op reactie zo groot mogelijk te houden, besloot ik te informeren naar zijn favoriete bezigheid. Ik begin mij namelijk zorgen te maken, zijn laatst geuploadde twitpic is namelijk een van een kat, en niet van zichzelf ondersteboven aan een deur! Een uitgebreide tweet volgde, waarin ik mijn begrijpelijke zorgen op zo’n beknopt mogelijke manier probeerde te uiten (je hebt immers maar 140 characters), ik wacht nog steeds op antwoord….

Na mijn persoonlijke favoriet uit dit rijtje gehad te hebben, is het wellicht leuk om het tegenovergestelde te doen: namelijk de meest walgelijk persoon uit het rijtje eruit te pikken. Valerio Zeno die zichzelf liever verschuilt onder zijn artiestennaam “Phalerieau”. In Nederland heb je immers als BN’er zijnde geen moment rust, dus het is verstandig van deze hobbit om een schuilnaam te gebruiken, iedereen weet dat je veilig om moet gaan met je privégegevens. Verder ziet “Vallie” zichzelf graag als “Bambino from Amsterdam”. Juist. Schijnbaar delen maar weinig mensen mijn mening over Phalerieau gezien het feit dat hij pak ’em beet 61.500 volgers heeft. Bescheiden als hijzelf is volgt hij maar 109 mensen.  Ook Valerio maakt dagelijks erg fijne dingen mee, zo wist hij mij een paar uur terug te boeien met de volgende post: “Diepzee-inktvissen gedragen zich mogelijk biseksueel, omdat de dieren zelden soortgenoten tegenkomen en vaak in het donker paren.” Wat is het toch een man van de wereld, die Valerio. Verder heeft Valerio ook nog een site op zijn twitterpagina staan. En nieuwsgierig als ik ben naar dit BNN talent, bezoek ik de desbetreffende site. En wat blijkt? Valerio blijkt een heus multitalent. Niet alleen is hij voor de camera natuurlijk helemaal super, de beste man blijkt ook wel eens achter de draaitafels te staan en kan voor elk feest en partij worden ingehuurd. De vraag daarnaar moet vanzelfsprekend de pan uit vliegen. Ik neem dan ook aan dat de beste man wel elke avond op meerdere feestjes te vinden is, achter zijn wheels of steel. Geinteresseerd als ik ben tweet ik hem de vraag wanneer ik heb kan zien draaien. Helaas heb ik ook hier geen reactie op gekregen. Maar wat niet is kan natuurlijk nog komen, dus we houden het op “in afwachting op antwoord”.

Om uiteindelijk de vraag te beantwoorden of ik nou anders denk over al deze mensen, en de bovenste twee vooral, zal ik toch negatief moeten antwoorden. Ik merk vooral dat bekende Nederlanders twitter gebruiken om hun stereotyp aan te sterken. Ik had bij voorbaad niet verwacht enige reacties te krijgen van BN’ers (Thomas Acda zwijgt ook nog steeds als het graf en ik neem aan dat Raoul Heertje druk is met Chanoeka vieren). Gelukkig heb ik nog wel twee medestudenten die mijn twitterevaringen positief beïnvloeden. @Philippine89 @LeonGrevink #VUSM We tweeten!

5 Comments on “De dagelijkse perikelen van Twitterende BN’ers…”

  1. aakrekel says:

    Overigens is Raoul Heertje uitgechanoekaad en heeft hij de tijd gevonden om antwoord te geven op mijn prangende vraag: “Wanneer is het nieuwe seizoen van Dit Was Het Nieuws te zien?”. Ik zal jullie niet verder in spanning laten, zijn antwoord was: “Ik verwacht t vanaf 30 september”
    Bedankt Raoul! Mazzeltov!

  2. aakrekel says:

    Misschien leuk ook ter aanvulling, ik heb via twitter aan Ferri en Phalerieu laten weten dat ik een leuke blog over ze heb geschreven! Ferri is erg geinteresseerd en zou graag de link hiervan doorgestuurd krijgen. Zal ik het doen of zal ik het laten… Wat vinden jullie?

  3. rsr870 says:

    Wat grappig dat Ferri heeft laten weten je blog te willen lezen! Of je deze doorstuurt moet je zelf weten natuurlijk! Misschien kan hij er wel tips uithalen! Ik ben benieuwd.

  4. Hjalte says:

    Krekel! Lekker stukje. Alhoewel het raar is dat sommige mensen niet reageren. Richard Brandson had een mooie oplossing verzonnen, elke dag kiest hij de 10 leukste en orgineelste vragen uit en beantwoord hij ze.

    Vele BZ (bekende zakenlieden)’ers antwoorden wel. @corhospes -> marketing specialst beantwoord wel vragen.

    Misschien gebruiken BN’ers twitter ook gewoon anders, ik zie het vaak meer als promotietool voor hun eigen ego, i.a.w. Doutzen Kroes types.

    Wel leuk en interessant artikel! 😉


Leave a Reply

