Fan Assignment

Het moment is eindelijk gekomen: mijn eerste WordPress-blog!

De opdracht die we kregen vroeg ons een paar celebrities te volgen en contact met ze op te nemen, om te kijken of je een reactie terugkreeg en of je beeld van het desbetreffende wereldsucces wel klopte, of dat de reactie die je terugkreeg je wereld totaal op zijn kop zou zetten.

Nou vooruit, laten we dan maar wat celebs gaan followen. Wie komt het eerst in me op? Hmm.. Ik heb een paar pokerspelers gezien die actief aan het twitteren zijn, maar ik denk niet dat dat voor iedereen even interessant is om over te lezen, dus laten we eerst maar een paar algemeen bekendere figuren opzoeken. Van welke persoon heeft iedereen wel eens wat gehoord? Laten we maar bescheiden beginnen en voor iemand kiezen van eigen bodem. Na een kort overleg met mijn goede vriend/tijdelijke huisgenoot Jeroen, zijn we tot de conclusie gekomen dat de meest populaire Nederlanders die we konden bedenken niemand minder zijn dan Frans Duits, Dries Roelvink en Piet Paulusma. Eerst maar eens kijken of ze überhaupt wel een Twitteraccount tot hun beschikking hebben.

Onze zoektocht begint met een kleine teleurstelling; Frans Duits blijkt geen Twitteraccount te hebben. Bummer, maar geen ramp. We hebben namelijk nog twee Nederlandse supersterren achter de hand. Door naar nummer twee dus. Bij Dries hebben we wel succes, hij schijnt zeer actief op Twitter te zijn als @ikbendries. Niet aarzelen maar meteen volgen die hap! En nu we toch bezig zijn, meteen maar een leuke tweet achterlaten. Ik heb persoonlijk verder niet zoveel met Dries, dus eerst maar eens even wat achtergrondinformatie verzamelen. Op Wikipedia zie ik zijn discografie en besluit hiervan gebruik te maken in mijn tweet. Na wat gepuzzel heb ik een leuk berichtje kunnen maken met alleen maar titels van nummers van Dries:

@ikbendries Jij bent mijn alles, door jou ga ik leven. Alleen door jou, de hele wereld mag het weten. #lekkerenummertjes

Simpel, herkenbaar en bovendien uitermate poëtisch. Hopelijk herkent hij zijn nummertjes terug en is ie zo aardig een kleine retweet achter te laten op mijn profiel.. We wachten het af.

Op naar nummer drie.

Ondertussen weten we al aardig hoe Twitter werkt, en het duurt ook niet lang voor we ook Piet Paulusma hebben gevonden onder zijn digitale alias @p_paulusma. Hoe kunnen we Piet overtuigen wat terug te sturen? Het moet natuurlijk te maken hebben met het weer, dan weten we in ieder geval zeker dat we in zijn interessegebied zitten. Verder zou het ook leuk zijn om onze prachtige opleiding erin te verwerken, dus ben ik tot de volgende tweet gekomen:

@p_paulusma Hey Piet! Wanneer kom je een keer de weersvoorspelling doen vanaf de VU Amsterdam? Oet Moan! #VUSM

Wie weet houden we er naast een retweet  wel eeuwige roem aan over, zou leuk zijn.

We zijn nog niet klaar, want de opdracht ging nog verder. Wat hebben we opgestoken van deze BN’ers sinds we ze zijn gaan followen? Dries is een echte familieman, en zet zelfs foto’s van zijn kleinzoon op Twitter. Aahhhhhhh wat een lieve man is het ook! En Piet heeft, zoals verwacht, ook zijn Twitteraccount vol staan met zijn favoriete onderwerp. Jawel, na een kleine onwetenschappelijke observering heb ik geconcludeerd dat zijn weergerelateerde tweets  een kleine 90% naderen.

Tot nu toe nog geen reactie gehad. Een kleine tegenslag en een minimale deuk in mijn ego, maar ze hebben het natuurlijk ook ontzettend druk. Misschien krijgen we in de loop van de week nog wel een reactie. We wachten het af.

Iedereen die geïnteresseerd is in de afloop van dit spannende verhaal raad ik aan om @NickyTantoe te volgen op Twitter, want wie weet staat er binnenkort wel een cameraploeg voor de VU!

Oet moan!

NickyTantoe

 

 

 

Leave a Reply

