Fan assignment

Na wat tijd doorgebracht te hebben op twitter om uit te zoeken hoe het volgen werkt en hoe het er aan toegaat op dit “sociale netwerk”, ben ik vooral van mening dat het mij heel erg moeilijk lijkt als je zo een druk leven leidt om dan zoveel over je eigen doen en laten te twitteren. De twee celebrities die ik ben gaan ‘followen’  zijn Whitney Port, van The Hills en The City en Carice van Houten.

Wat me opviel bij zowel de bekende celebrity Whitney Port, als bij de minder bekende, Carice van Houten, is dat ze iedere dag zo’n 3 a 4 keer per dag twitteren over wat ze doen. Dit zijn gedachtes die ze hebben maar toch is het een hoop werk om dit te blijven doen. Wat ik me af vraag is waarom twitter je deze dingen en niet andere. Is dit echt het delen waard.

Wat ik van Whitney Port te weten ben gekomen nu ik haar volg is dat ze redelijk zakelijke tweets plaatst die voornamelijk over kleding gaan.

Ze heeft het over haar kledinglijn waar ze druk mee bezig is om die in verschillende winkels te verkopen. Over modeshows waar ze heen is gegaan en over andere ontwerpers, wat haar favoriete shopsite is. Zo nu en dan komt er een persoonlijkere tweet, bijvoorbeeld over haar bagage dat ze hoopt dat die goed aankomt. En ze heeft wel een heleboel foto´s van dingen die ze heeft gedaan. Door twitter ben ik wel meer gaan beseffen dan voorheen dat zij echt een ontzettend druk leven heeft en ook zeer toegewijd is aan haar werk. Ik heb haar een tweet gestuurd maar helaas (nog) geen reactie gehad, ik verwacht deze ook niet aangezien ze niet reageert op andere tweets.

Carice van Houten twittert zeer persoonlijk, zo heeft ze het over haar verwondingen, een bezoek aan de tandarts en andere dingen die ze mee maakt. Ze maakt ook regelmatig foto´s , van zichzelf maar en als ze iets onderweg tegenkomt zoals een foto van een vermiste oma die op een lantaarnpaal was geplakt. Verder reageert ze ook als mensen haar een tweet schrijven, wat ik positief vind want ze neemt de tijd om het te lezen en mensen te bedanken. Ik heb haar vanmiddag pas een tweet gestuurd maar ik denk wel dat zij zal reageren.

Twitter laat een bepaalde kant van mensen zien en geeft je toch een beetje een idee hoe ze zijn. Het kan persoonlijk zijn, zeker als je het goed leest  maar tegelijkertijd is er een grote afstand tussen zender en ontvanger, want iedereen kan iemand ´followen´. Toch is het wel leuk voor bekende en minder bekende mensen om met het leven van een ander mee te lezen.

2 Comments on “Fan assignment”

  1. Leuke opdracht, nog wat van Carice gehoord?

  2. wfilius says:

    Bedankt! En nee helaas nog niets gehoord..


Leave a Reply

