Fan Assignment Twitter

Eigenlijk heb ik niets met Twitter. Ik zie er het nut niet van in. Mensen die graag mededelen dat ze zojuist een boterham met kaas hebben gegeten. Oké, fijn om te weten. Maar voor dit vak moet ik er toch aan gaan geloven en dus ben ik nu sinds 2 weken een passieve twitteraar. Ik post eigenlijk niets maar volg wel diverse mensen. Ik ben een volger van een stel uiteenlopende personen, namelijk: JCdeJager, Mark Rutte, GeertWildersPVV, CaricevHouten, SylviaGeersen, FSW_VU,  PeterKerkhof, KimKardashian, KhloeKardashian, KourtneyKardash en EasyJet. Het leek me wel interessant om diverse soorten mensen te volgen en te kijken hoe zij verschillen op Twitter.

Ik ben erachter gekomen dat De Jager, minister van Financiën, een fanatieke twitteraar is die zelfs twittert terwijl hij in de Eurogroep zit, wat ik overigens niet helemaal begrijp want ik vind dat hij gewoon aan het werk moet! Rutte doet nauwelijks iets met Twitter en Wilders post zo nu en dan een racistische tweet waar je mond weer van openvalt. Carice van Houten twittert best veel, maar wat zij voornamelijk doet is retweeten, als zij een tweet ziet die ze interessant/grappig vindt retweet ze dat en kunnen wij er ook van meegenieten.  De Kardashians tweeten voornamelijk nogal oppervlakkige dingen, wat ook wel te verwachten viel. Driekwart van de tweets van EasyJet begrijp ik niet. Ik geloof dat zij voornamelijk reageren op vragen, suggesties e.d. van twitteraars, waardoor het voor een buitenstaander moeilijk te begrijpen is waar ze het over hebben.  Van Meneer Kerkhof wist ik eigenlijk niets af maar op aanraden van mevrouw Utz ben ik hem aan volgen. Hij tweet best veel persoonlijke dingen en ik weet nu veel meer over hem, namelijk wat voor activiteiten hij allemaal heeft en waar hij vaak te vinden is.  Sylvia Geersen tweet ook erg veel persoonlijke dingen, zo laat ze weten dat ze zojuist haar huis heeft schoongemaakt, dat ze het heftig vindt om haar eigen programma te zien en de problemen die daardoor bekend worden.

Al met al is mijn mening over de meeste twitteraars die ik heb gevolgd niet veranderd. Ik kijk echter wel positiever tegen Carice van Houten aan omdat ik erachter ben gekomen dat zij volgens mij wel humor heeft. De retweets zijn meestal erg grappig en als ze iets persoonlijks tweet kan ik er ook om lachen. Zo ben ik erachter gekomen dat ze gister naar de tandarts moest en hier nogal bang voor is, dus als ze binnen een half uur nog niets heeft getweet we de politie mochten bellen.

Ik heb geprobeerd om contact te leggen met een aantal celebrities, dit is helaas niet gelukt. Ik kan het ze ook niet kwalijk nemen. Waarschijnlijk krijgen ze zo veel reacties dat het nauwelijks nog bij te houden is.

 Het viel me wel op dat ook de celebrities eigenlijk een heel normaal leven leiden, terwijl je dat toch niet helemaal verwacht. Je zou denken dat ze een schoonmaakster hebben die hun huis schoonmaakt omdat zij daar veel te druk voor zijn. Dit is echter niet zo, ze lijken veel meer op “normale” mensen dan je zou denken. In dit opzicht vond ik het wel grappig om bezig te zijn met Twitter. Je komt wel veel van mensen te weten. Het zit echter niet in mijn “systeem”, zoals Facebook. Ik moet er wel echt aan denken: “o ja, ik moet voor Social Media twitteren”. Ik denk ook niet dat dit gaat veranderen. Ik vind het leuk om af en toe even een update te krijgen van wat de celebrities doen, maar heb geen behoefte om mijn eigen bezigheden met de wereld te delen.

           

2 Comments on “Fan Assignment Twitter”

  1. tkluong says:

    Is je mening na 2 weken al bijgesteld over Twitter of zie je het nut er nog steeds niet van in?

    • claudiacornelisse says:

      Niet echt eerlijk gezegd. Ik kan nog steeds niet helemaal begrijpen waarom je de hele wereld wil laten weten wat je aan het doen bent, vooral als het om onbenullige dingen gaat als je huis opruimen of iets dergelijks. Ik snap wel dat celebrities er gebruik van maken, omdat zij op deze manier hun fans op de hoogte kunnen houden en soort gevoel van verbondenheid creëren. Persoonlijk denk ik niet dat het iemand wat kan schelen dat ik nu b.v. aan het werk ben 😉 dus ik zal dat ook niet gaan posten. De mensen die willen weten wat ik doe sturen me maar een ping ofzo ;). Ben jij wel een twitter-fan?


Leave a Reply

