Fan_assignment

Beste Bloggers,

Voor deze opdracht moest ik Twitter toch maar eens wat intensiever gaan gebruiken. Helaas, want Twitter is zo gezegd ‘niet mijn ding’. Voor de opdracht moest je een bekend persoon en een iets minder bekend persoon uitkiezen, welke je ook nog interessant vond. Dat werd al moeilijk, aangezien ik geen fan ben van bepaalde beroemdheden (welke ook Twitteren) en ik eigenlijk ook niet veel interesse in hun Tweets heb. Al met al toch 2 personen kunnen vinden: Koningin Beatrix en Frits Wester.

Het gedrag van Beatrix op Twitter lijkt onrealistisch in mijn ogen. Het lijkt alsof iemand anders voor haar de Tweets schrijft, om haar een goed en betrokken imago te geven. Er doemen wel vaker verhalen op dat politici een persoon in dienst hebben die ook Tweets voor hen verzorgen. Werkelijk te belachelijk voor woorden. Beatrix Tweet vooral over grappige momenten en verzint (zogenaamd) grappige teksten. Ik betwijfel of ze dus werkelijk zelf Twittert, zeker op haar leeftijd. Dat is natuurlijk geen vast gegeven want er bestaan uitzonderingen. In gesprek raken met Beatrix lukte mij tot op heden ook niet. Ze volgt zelf ook precies 0 Twitteraars, wat dus wel op een bepaalde (machts)verhouding duidt. Mijn gevoel tegenover Beatrix is niet veranderd hierna, alleen dat ik aan de integriteit van haar Twitter-identiteit ben gaan twijfelen. De Tweets van Frits Wester zijn daarentegen een stuk professioneler van aard. Hij Tweet vooral zakelijk en met betrekking tot politiek en eventueel sport. Politiek is natuurlijk ook helemaal zijn hoekje, dus dat is logisch. Buiten dat Tweet hij ook over eventuele spontane gebeurtenissen, zoals een lekkage in het mediapark.

Veel jonge mensen Twitteren over de meest nutteloze dingen, zoals ‘ik lig in bed’ of ‘de bus komt zo’, maar ook de Tweets van Beatrix en Wester vind ik eigenlijk knap nutteloos. Voor mij althans! Ik heb er helemaal niets mee en vind het totaal niet interessant om hun Tweets te lezen. Het maakt mij echt niet uit of er een lekkage is. Lekkages heb je overal. In het Italiaanse hotel waar ik eergisteren nog zat, bij Prinsjesdag lekt er informatie, en in het mediapark lekt het koelsysteen… like I f*ckng care guys?! Meer dan 80% van de Tweets die ik lees zijn voor mij oninteressant en een vraag om aandacht, en mede daarom is Twitter voor mij niets.

5 Comments on “Fan_assignment”

  1. rsr870 says:

    Jammer dat je de leuke kant van Twitter niet hebt kunnen ontdekken! Heb je nog wel geprobeerd andere BN’ers te contacten behalve Beatrix? Ik vermoed eerlijk gezegd dat de koninging geen tijd heeft om op Twitter te zitten en dat je vermoeden wel klopt en dat Beatrix inderdaad geen Twitter heeft. Het gebeurt overigens wel meer dan Twitteraccounts worden (na)gemaakt door anderen en soms worden bijgehouden door een speciale assistent van diegene.

  2. Jacquemijne says:

    Duidelijk stuk! Niks voor jou dus. Ik deel die mening ten zeerste. Ik heb zelf de koninklijke familie op Twitter gevolgd. Het klopt dat Beatrix niet zelf twittert. De Rijksvoorlichtingendienst maakt hun twitters en enkel en alleen onder de twitternaam ‘KHtweets’. Open je Twitter nog wel eens of is het echt een eenmalige poging tot gebruik geweest voor deze opdracht?

  3. @ J: ik open twitter af&toe, maar eigenlijk puur voor dit vak.
    & Dat dacht ik inderdaad al, beetje jammer weer natuurlijk van de koninklijke familie:)

    @ rsr: Ik heb verder geen andere BN-ers getracht te bereiken. Beatrix zal toch tijd zat hebben voor Twitter, mits ze het zou begrijpen/interessant/leuk vinden! Ik ken niemand meer tegenwoordig die geen tijd heeft voor sociale media, dus ook de koningin zal wel 10 minuutjes per dag overhouden.

  4. rens1234 says:

    Ik had bij het volgen van Geert Wilders ook een gevoel dat iemand de tweets vor hem deed. Inderdaad belachelijk… En twitter is ook zeker niks voor mij er worden eigenlijk alleen maar dingen geposet die mij echt niks interesseren!

  5. annn89 says:

    Ik vind je keuze voor koningin Beatrix leuk! Is toch niet de eerste persoon waar ik aan denk, als ik denk aan een celebrity! Ik vraag me inderdaad net zoals jou af of zij uberhaupt wel achter twitter zit. Is het toevallig niet een neppe beatrix, die graag in de huid kruipt van? haha


Leave a Reply

