Fan_assignment Twitter

Voor het vak Social Media was mij gevraagd om een Twitteraccount aan te maken. Het was de bedoeling dat ik de mij bekende en minder bekende personen in de Twitterwereld ging volgen ­Tevens moest geprobeerd worden via Twitter in contact te komen met deze personen.  Bekende personen maken in mijn gedachte vaak  leuke en gekke/spannende dingen mee, dus  leek  het mij een leuke opdracht.

De keuze voor Twitterende  celeberties was al snel genomen. Zo viel mijn keuze al rapl voor de politieke Tweets van Geert Wilders en de Tweets  van de voetballers Gregory van der Wiel en Urby Emanuelson. Over de keuze voor  een minder bekend persoon moest ik langer nadenken. Wie is nu een minder bekend persoon en toch ook weer bekend genoeg om interessant te zijn,  en bij wie heb ik uiteindelijk de meeste kans dat ik contact kan leggen. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op Kees Tol, dit is de presentator van Sterren.nl (tv programma) en veelal te zien in de programma’s omtrent  de zangers Nick en Simon en Jan Smit.

Bij alle personen had ik van te voren een positief beeld en gevoel. Bij Gregory van der Wiel en Urby Emanuelson vanwege hun connecties met mijn cluppie Ajax en Geert Wilders, ondanks dat ik het niet altijd eens ben met zijn ideeën, komt hij toch over als een intelligent persoon, die ik interessant vind om te volgen.Van  Kees Tol had ik uiteraard een minder uitgebreid beeld, maar toch, door zijn rol in de verschillende series waarin hij speelt,  heeft hij een  positief beeld bij mij achter gelaten.

Na het volgen van deze verschillende personen is het gevoel ten opzichte van Van der Wiel en Emanuelson het meeste veranderd. Alles wat deze mannen ondernemen, zetten ze op Twitter. Zo krijg  een overload aan berichtjes die helemaal niet interessant zijn. Het beeld dat deze voetballers een spannend en turbulent leven hebben is dan ook wel enigzins veranderd.  Geert Wilders post minder Tweets, waardoor het volgen hiervan een stuk leuker is. Wat er gemeld wordt, is ook een stuk interessanter. Het beeld wat ik van Geert Wilders had is dan ook positief gebleven. Kees Tol, de minder bekende persoon, bleek tot mijn verbazing 2229 volgers te hebben en in 3 weken tijd 1 keer te Tweeten. Met zoveel volgers zou mijns inziens , meer tweets zeker gewenst zijn.  Het beeld blijft positief maar is dus alleen gebaseerd op de TV beelden.

Het in contact komen met de verschillende personen bleek voor mij als volger onmogelijk. Ik heb verschillende keren vragen getweet, maar hier werd door de verschillende personen niet op gereageerd. Dit verbaasde mij eigenlijk niet; deze personen worden door zoveel mensen gevolgd dat het voor de personen in kwestie bijna onmogelijk is,  om op alle vragen te reageren. Wanneer je echt in contact wil komen met deze personen zou ik toch eerder naar  fan pagina’s gaan.

Het niet reageren van de personen heeft het beeld niet veranderd wat ik had van deze personen . Verplaatsend in hun situatie had ik met zoveel volgers ook lang niet op iedereen gereageerd!

Voor het vak Social Media was mij gevraagd om een Twitteraccount aan te maken. Het was de bedoeling dat ik de mij bekende en minder bekende personen in de Twitterwereld ging volgen ­Tevens moest geprobeerd worden via Twitter in contact te komen met deze personen.  Bekende personen maken in mijn gedachte vaak  leuke en gekke/spannende dingen mee, dus  leek  het mij een leuke opdracht.

De keuze voor Twitterende  celeberties was al snel genomen. Zo viel mijn keuze al rapl voor de politieke Tweets van Geert Wilders en de Tweets  van de voetballers Gregory van der Wiel en Urby Emanuelson. Over de keuze voor  een minder bekend persoon moest ik langer nadenken. Wie is nu een minder bekend persoon en toch ook weer bekend genoeg om interessant te zijn,  en bij wie heb ik uiteindelijk de meeste kans dat ik contact kan leggen. Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op Kees Tol, dit is de presentator van Sterren.nl (tv programma) en veelal te zien in de programma’s omtrent  de zangers Nick en Simon en Jan Smit.

Bij alle personen had ik van te voren een positief beeld en gevoel. Bij Gregory van der Wiel en Urby Emanuelson vanwege hun connecties met mijn cluppie Ajax en Geert Wilders, ondanks dat ik het niet altijd eens ben met zijn ideeën, komt hij toch over als een intelligent persoon, die ik interessant vind om te volgen.Van  Kees Tol had ik uiteraard een minder uitgebreid beeld, maar toch, door zijn rol in de verschillende series waarin hij speelt,  heeft hij een  positief beeld bij mij achter gelaten.

Na het volgen van deze verschillende personen is het gevoel ten opzichte van Van der Wiel en Emanuelson het meeste veranderd. Alles wat deze mannen ondernemen, zetten ze op Twitter. Zo krijg  een overload aan berichtjes die helemaal niet interessant zijn. Het beeld dat deze voetballers een spannend en turbulent leven hebben is dan ook wel enigzins veranderd.  Geert Wilders post minder Tweets, waardoor het volgen hiervan een stuk leuker is. Wat er gemeld wordt, is ook een stuk interessanter. Het beeld wat ik van Geert Wilders had is dan ook positief gebleven. Kees Tol, de minder bekende persoon, bleek tot mijn verbazing 2229 volgers te hebben en in 3 weken tijd 1 keer te Tweeten. Met zoveel volgers zou mijns inziens , meer tweets zeker gewenst zijn.  Het beeld blijft positief maar is dus alleen gebaseerd op de TV beelden.

Het in contact komen met de verschillende personen bleek voor mij als volger onmogelijk. Ik heb verschillende keren vragen getweet, maar hier werd door de verschillende personen niet op gereageerd. Dit verbaasde mij eigenlijk niet; deze personen worden door zoveel mensen gevolgd dat het voor de personen in kwestie bijna onmogelijk is,  om op alle vragen te reageren. Wanneer je echt in contact wil komen met deze personen zou ik toch eerder naar  fan pagina’s gaan.

Het niet reageren van de personen heeft het beeld niet veranderd wat ik had van deze personen . Verplaatsend in hun situatie had ik met zoveel volgers ook lang niet op iedereen gereageerd!

Leave a Reply

