Follow me..!

Voor het begin van het vak sociale media had ik er nog nooit aan gedacht om een twitteraccount aan te maken. Sterker nog, ik wilde gewoon geen twitteraccount. Ik ben zelf niet zo een grote fan van dit soort sites. Facebook had ik wel al, maar het gebruik hiervan was minimaal. Af en toe een post van leuke dingen die ik aan het doen was of had gedaan, hier en daar een ‘like’ en een gefeliciteerd, maar verder weinig. De behoefte om ‘gevolgd’ te worden door alles en iedereen trok mij niet echt. En nu was het de bedoeling om het geen waar ik juist niet van hou, bij anderen te gaan doen. Gelukkig hebben beroemdheden hier wel ervaring mee en aangezien de hele beroemde mensen toch zoveel volgers hebben, hebben ze het vast niet door dat ze een volger meer of minder hebben.

Dus ik ben een behoorlijk bekend persoon gaan volgen en een minder bekend persoon. Voor de beroemdste persoon, heb ik gekozen voor Carice van Houten. Ik vind haar een erg goede actrice en was daarom wel benieuwd of ik op deze manier meer van haar te weten kon komen. Voor de mindere beroemdheid, heb ik gekozen voor Rinus. De zanger van het liedje ‘met Romana op de scooter’, een grote hit op facebook en andere sites. Ik heb voor hem gekozen, omdat ik me toch afvroeg wat zo iemand dan doet op een dag en of hij verder wat interessants te vertellen heeft. Na het horen van zijn liedje, krijg ik persoonlijk niet het idee dat het een interessant persoon is.

Ik heb beide personen ongeveer 2 weken gevolgd en af en toe een reactie bij hen achtergelaten in de hoop dat ze toch zouden reageren. Maar helaas heeft er maar 1 van hen gereageerd. En wie zou dat zijn? Inderdaad, Rinus, het was alleen een bedankje maar toch een reactie. Aangezien Carice van Houten maarliefst 113297 volgers heeft, ging ik er niet vanuit dat ze zou reageren. Ze krijgt waarschijnlijk zoveel reacties, dat ze alleen reageert op de paar die ze net ziet. Rinus daarentegen heeft maar 809 volgers. Dit zijn er ook wel aardig wat, maar naast de volgers van Carice van Houten stelt het toch vrij weinig voor. Toch neemt hij wel de moeite om te bedanken.

Wat me wel heel erg opviel, was het verschil in gebruik door de 2 beroemdheden. Bij Rinus lijkt het net alsof hij de hele dag niks te doen heeft. Zoveel tweets heb ik nog niet gezien in een dag. Ik denk dat hij de 60 wel haalt per dag, toch aardig veel vind ik. En bij Carice van Houten waren dit er misschien 5 op een dag.

Carice van Houten schrijft ook hele andere dingen dan Rinus. Hij is bijna de hele dag bezig met reageren op anderen, bedanken en melden wat hij aan het doen is en zijn liedjes aan het promoten. Dit geeft je wel een goede blik op zijn leven. Ik vind dat zijn leven toch niet zo spannend is, een heel groot deel brengt hij door op twitter. En zijn leven verder is normaal. Dit laat zien dat hij niet zo een bekend persoon is. Mijn beeld van hem is niet drastisch veranderd door dat ik hem gevolgd heb op twitter. Het is een normale man, die toevallig een liedje heeft geschreven dat  bekend is door de clip, die ook een gewoon leven leidt maar wel behoorlijk wat tijd achter de computer/telefoon doorbrengt.

Carice van Houten tweet ook over haar gedachtes en haar dagelijkse dingen, maar ook over de grote events die ze bijwoont en over de muziek de ze goed vind. Ze is namelijk ook dj en door haar te volgen, leer je weer meer over haar smaak muziek. Zo kwam ik ook te weten dat ze bang is voor de tandarts. Door twitter kom je toch sneller dingen over mensen te weten en je weet bijna zeker dat het waar is, omdat ze het zelf posten. Je merkt wel aan de tweets van haar dat ze meer nadenk over dingen. Zo staan er toch gedachtes van haar tussen, die ik persoonlijk wel interessant en doordacht vind of iets is om zelf over na te denken. Verder heeft het volgen van haar, mijn kijk op haar niet echt veranderd. Ik vind haar nog steeds goed en leuk. Ik ben wel meer te weten gekomen over haar manier van denken. Door het lezen van de gedachtes die ze opschrijft, kom je een hoop te weten over de manier van denken van een persoon. En ik kwam erachter dat ik over sommige dingen toch wel dezelfde gedachtes had. Dit vond ik wel leuk om te weten te komen. Verder blijft ze ook gewoon, met haar eigen ideeën, gedachtes en dingen, maar dat is soms toch leuk om te volgen.

Dus twitter is niet mijn favoriet, maar ik moet toch eerlijk zeggen dat het soms wel leuk is om andermans gedachten, acties, grapjes en bezigheden te bekijken. Heb je een miljoen volgers of heb je er maar 1, het gaat om het delen van de dingen die je bezighouden, dingen die je wil vertellen. Op deze manier kunnen toch weer veel mensen met elkaar in contact komen en meer te weten komen over anderen. Beroemd of niet, volgen, tweeten en retweeten, daar gaat het om.

3 Comments on “Follow me..!”

  1. rsr870 says:

    Leuke blog! Ik heb het ook geprobeerd bij Carice, helaas hetzelfde en dus geen reactie 😉 ook best begrijpelijk haha. Het lijkt er inderdaad op dat minder bekende Nederlanders ook meer tijd hebben voor het minder aantal followers om te antwoorden en is het contacten van deze personen toch net even iets makkelijker! Blijf je nu wel op Twitter of ga je er toch weer vanaf?

  2. joyce279 says:

    Dank je wel! Helaas dat er geen reactie hebben gehad van haar, maar inderdaad heel begrijpelijk. Ik zou het ook niet doen met ruim 100000 volgers, haha. Op het verkeerde moment getweet denk ik;) en ja of ik blijf twitteren weet ik nog niet. Ik denk niet dat ik m’n account verwijder, dan kan ik me altijd no bedenken. Soms zitten er toch leuke en interessante dingen tussen. Ik heb jou blog nog niet gelezen, ga ik wel nog even doen. Ben jij wel een grote twitter fan?

  3. Wat voor berichten heb je bij Rinus en Carice geplaatst? Wel leuk toch dat je reactie terug krijgt! Ik denk dat Rinus zo entausiast aan het twitteren is geslagen om zijn fans gelukkig te houden. Je hoort weinig in het nieuws over hem, dus voor hem zal twitter een goede manier zijn om toch te laten weten waar hij mee bezig is. Carice heeft dit niet nodig, zij is al bekend genoeg.


Leave a Reply

