Ook ik moet er aan geloven..

Voor assignment 2 voor het vak “Social media” moesten we een Twitter account aanmaken een paar celebreties volgen.

Sinds de opkomst van Twitter en zijn stijgende populariteit heb ik nooit behoefte gehad om te twitteren. Dit heeft te maken met mijn ongelofelijke afkeer jegens Twitter. Ik vind het vergeleken met SNS als Facebook niets toevoegends. Vooral als je geen BN’er bent. Ik vind de zogenaamde Twitteraars onnodig populair doen en daar moet ik niks van hebben.

Maar goed,  inmiddels zit ik zelf met een Twitter account en volg ongeveer 8 personen/merken. Als eerste begon ik Dana white te volgen. Dana white is de president van the Ultimate Fighting Championship en hij is erg actief op Twitter en in touch met de fans.UFC is de meest bekende vechtorganisatie in de V.S. en inmiddels heeft het wereldwijd veel aanzien. Ik ben groot fan  van de sport ‘Mixed Martial Arts’ en het  wordt door persoonlijk door Dana White via zijn Twitter gepromoot en ik waardeer het heel erg dat hij juist zoveel moeite neemt om veel tweets te plaatsen en de fans op de hoogte te houden. Naast Dana volg ik de UFC zelf en een MMA vechter genaamd Siyar Bahadurzadah. Siyar is net als mij van Afghaanse komaf en ik vind het erg cool dat hij dit sport beoefent.

Naast de bovengenoemde namen volg ik als politici Jan kees de Jager, Geert Wilders en Barack Obama. Het zijn 3 verschillende politici met verschillende ideeën en het leek me interessant om hun tweets komende tijd in de gaten te houden. Als BN’ers volg ik Charlie Sheen van onder andere ‘Two and half men’ en Mike the Situation van het programma ‘Jersey Shore’. Ik ben groot fan van beide en heb ze ook op Facebook “geliked”.

Ik heb inmiddels zelf ook een volger ergens uit de andere kant van de wereld en het is een jonge kerel. Ik weet niet wat ik daarvan moet denken..

One Comment on “Ook ik moet er aan geloven..”

  1. Ik heb beetje zelfde instelling tegenover twitter als jij in de eerste alinea beschrijft


Leave a Reply

