Tweeteledie

Ik blijf twitter maar een vreemd medium vinden. Mensen zetten alles wat ze doen online en de hele wereld kan meelezen dat ze bijvoorbeeld trek hebben in een patatje of dat ze iemand beterschap wensen. Wat is daar het nut van vraag ik me af? Voelen we ons daardoor betrokken in iemands leven? En misschien nog wel veel belangrijker, hoe voel ik me ,nou ik ben opgenomen in de wondere wereld die twitter heet..?

Ik ben zelf nadat ik een twitteraccount had aangemaakt Katy Perry en Titiaann gaan volgen. De ene is natuurlijk een beroemde artiest uit de VS, de ander is een Nederlandse actrice die speelde in de serie Spangas en daar nu al een tijdje mee is gestopt. Wat me heel erg op viel is dat ze heel anders gebruik maken van twitter. Waar Katy Perry vaak reclames maakt voor haar eigen shows en met tweets ook laat zien dat ze veel andere kent door ze te hash taggen dan wel heel veel @.. te gebruiken. Titiaann daarentegen verteld wat er allemaal gebeurd in haar leven, hoe klein en nutteloos het ook is. En toch zijn haar tweets vaak leuker om te lezen dan die van Katy Perry.

Na ze beiden een tijdje te hebben gevolgd heb ik vrijwel niks bijgeleerd over Katy Perry behalve dan de hoeveelheid prijzen die zij in de wacht heeft gesleept en wanneer ze waar een show heeft. Ik heb geprobeerd in contact met haar te komen door haar het volgende berichtje te sturen:

Hi@KatyPerry,can u give me a reaction for a sqlassignment<3your music!How did it feel to win that many prizes?!TYSM!xo Elisabeth(NL)#VUSM

Helaas heb ik geen reactie gehad maar ergens verwacht je dat ook niet aangezien ik me niet kan voorstellen dat ze op elke fan gaat reageren. Ik voelde me daardoor ook niet heel erg beledigd, maar het zou grappig zijn geweest als ze wel had gereageerd.

Bij Titiaann had ik voordat ik haar tweets begon te lezen voornamelijk het beeld  dat er in Spangas van haar werd gevormd, wat neerkwam op redelijk gek in haar hoofd. Titiaann tweet vrij regelmatig en tweet ook over de meest uiteenlopende en random dingen. Daardoor heb ik wel het gevoel dat ik haar beter heb leren kennen, omdat ik soms best wel persoonlijke dingen van haar lees. Aan de andere kant heb je toch het gevoel dat je een heel groot deel van haar leven en persoonlijkheid niet ziet. Ook haar had ik een berichtje gestuurd waar ik helaas nog geen antwoord op heb gekregen. De tweet was:

Hallo Titia, wat ben jij gaan doen na spanga’s? Vond je karakter daar altijd heel apart! Groetjes Elisabeth, een fan @titiaann #VUSM

Ik vond het erg jammer dat ze niet even de moeite had genomen te reageren, maar kan er aan de andere kant ook weer niet wakker van liggen. Nou moet ik toegeven dat ik zelf ook niet zo goed zou weten wat ik met dat soort berichtjes zou moeten doen, dus wat dat betreft kan ik er wel in komen.

Al met al moet ik zeggen dat ik het hele “twitter avontuur”  leuk vond om uit te proberen maar het programma mij niet heel erg aantrekt en ik weet ook niet of ik hier in mijn vrije tijd ook dingen mee zou doen, ook omdat het allemaal tijd en moeite kost om alles bij te houden.

Leave a Reply

