#Twitter

Als een echte groupie zoveel mogelijk celebrity’s, politici en merken volgen via Twitter! Dat was de opdracht van deze week. Nou ben ik altijd tegen Twitter geweest. Voelde er eigenlijk nooit iets voor om steeds maar weer te laten weten aan andere mensen wat ik aan het doen was. En toen gebeurde het, gelijk bij het 1e college van het nieuwe jaar werd ons gevraagd om een Twitter-account aan te maken. Vooruit dan maar! Eerst even wat informatie opgezocht over Twitter, en wat blijkt: Met Twitter leer je nieuwe mensen kennen met dezelfde interesses. Ook maakt twitteren je sociale leven makkelijker en leuker (volgens Twitter zelf dan). Ik ben erg benieuwd hoe Twitter mijn sociale leven leuker gaat maken! 

Allereerst ben ik gewoon wat gaan twitteren met mensen die ik kende. Opzich best grappig, maar toch een beetje nutteloos omdat je de dingen die je aan het doen bent zo’n hele dag niet echt heel boeiend zijn om te delen met andere. En als er dingen gebeuren die je wel wilt delen doe ik dat wel via Facebook. Vervolgens ben ik maar wat bekende mensen gaan opzoeken. De eerste die ik tegen kwam was Marco Borsato. De tweet die ik naar Marco gestuurd heb, hopend op een reactie was: ‘Zin in het nieuwe seizoen van #tvoh met @borsato’. Marco Borsato is natuurlijk wel één van de meeste bekende nederlanders en heeft daarom ook vrij veel followers. De kans dat je een reactie krijgt is dan ook vrij klein. Daarom probeerde ik het bij Leonie Meijer, toch iets minder bekend. Mijn tweet naar haar was: ‘Benieuwd naar je nieuwe single @LeonieMeijer!!’ En zo ben ik nog wel even doorgegaan met tweets naar bijvoorbeeld Lieke van Lexmond, Ben Saunders, Roel van Velzen, Angela Groothuizen, Nick en Simon, Job Cohen en Geert Wilders. Helaas ook hier geen reacties op gehad. Is er dan helemaal geen liefde voor de fan? Ja dat is er dus wel. Al toen ik het bijna had opgegeven en al was begonnen met deze blog schrijven kreeg ik een bericht van Twitter. En dat van niemand minder dan Tony Wyczynski! Beter bekend als dj tony star, of nog waarschijnlijker , als de getatoeëerde Sterretje uit  het kijkcijferkanon Oh Oh Cherso. Hij heeft mijn bericht naar hem: ‘Gestemd op #ohohcherso voor de gouden televizierring! @DJ_Tony_Star @ohohelize @ohohsniper @Roosvangelder @RobertakaJoker @BibiBreijman’ geretweet! Niet dat ik echt op dat slechte programma gestemd heb natuurlijk, maar het heeft er toch voor gezorgd dat ik (een soort van) contact heb gehad met een celebrity, en dat allemaal met dank aan Twitter.

Haha nee ik moet zeggen, het is best grappig om een beetje op de hoogte te blijven van bekende mensen die je graag volgt. Zo heb ik dat bijvoorbeeld met bekende basketballers als Lebron James en Shaquille O’Neal (ook hier geen reactie van gehad natuurlijk). Maar het is niet dat je ook echt contact met ze kan leggen. Conclusie: Twitter is er niet in geslaagd, zoals van te voren wel gezegd werd, mijn sociale leven leuker te maken.

Leave a Reply

