Twitter- in contact met je idool, of niet?

Toen ik de studiehandleiding van het vak Social Media doorlas zag ik al dat er een Twitteraccount aangemaakt moest worden. Als ik ergens op tegen was, was het wel Twitteren! Ik vond het de grootste onzin, mensen twitteren de meest zinloze dingen. Na het eerste college van Social Media bleek toch echt dat ik er niet onderuit kon komen, dat Twitteraccount moest aangemaakt worden. Dus eenmaal aan de Twitter ben ik een paar mensen gaan volgen, ik begon met Alexander Pechtold, Kim Kardashian en SuperTrash.

Naast de verplichte mensen die ik moest volgen voor Social Media ben ik ook wat vrienden gaan volgen. Na verloop van tijd kwam ik Doutzen Kroes tegen, die ben ik toen ook gaan volgen. Ik kwam er al snel achter dat Doutzen Kroes aardig actief is op haar Twitter, best grappig om zo iemands leven te volgen! Van fotoshoots tot modeshows, alles zet Doutzen Kroes erop. En niet alleen werkgerelateerd, maar soms laat ze ook weten hoeveel ze van haar man en kindje houdt. Terwijl ik een beetje rondkijk op haar account zie ik dat ze aardig vaak reageert op Tweets van haar volgers. Het had dus een grote kans van slagen dat als ik contact met Doutzen zou zoeken ik ook een antwoord zou krijgen. Nu alleen nog hoe benader je Doutzen Kroes? Ik twitterde een foto van Doutzen Kroes van haar laatste fotoshoot van Hermès, eentje die zij zelf op haar Twitter had gepost, en sprak mijn waardering uit over de mooie foto en natuurlijk over het talent van Doutzen Kroes zelf. Je moet toch iets om de aandacht van een supermodel te trekken dacht ik! En voilá, niet veel later ontving ik een bedankje van Doutzen Kroes! Hoe gaaf is het om een reactie te ontvangen van Doutzen Kroes? Ik vond Doutzen Kroes altijd al een geweldig model en de manier waarop zij zichzelf neerzet en inzet voor bepaalde dingen. Na het ‘contact’ tussen Doutzen en mij is mijn beeld niet veranderd van haar. Ik vind haar nog steeds een supermodel en bewonder haar manier van werken. En ik kan nu tenminste zeggen dat Doutzen Kroes mij een bedankje heeft gestuurd!

Toen moest ik nog in contact komen met een iets minder bekend persoon. Hiervoor heb ik Alexander Pechtold gekozen, nationaal gezien is hij wel bekend maar in vergelijking met Doutzen Kroes valt hij toch een beetje in het niet. Maar dat ligt er natuurlijk aan waar jij je voor interesseert. Ik ben op het idee gekomen om Alexander Pechtold te volgen omdat ik redelijk vaak in de media hoorde dat hij nog wel eens regelmatig een tweet eruit wil gooien. Dus leek het mij leuk om hem te volgen en zo misschien wat meer van de politiek mee te krijgen, twee vliegen in 1 klap! Met Prinsjesdag op komst en de huidige debatten over het verhogen van de pensioenleeftijd was Alexander Pechtold aardig actief op Twitter. Het viel mij al op dat hij niet altijd reageert op tweets die op hem gericht zijn, hij twittert meer over waar hij nu is en wat hij daar doet.  Ik vroeg aan Alexander Pechtold wat nu precies het standpunt is van D66 over de kwestie van het verhogen van de pensioenleeftijd. Ik had dit echter al wel via zijn twitter kunnen opmaken, maar was toch benieuwd of hij er de tijd voor zou nemen om mij te beantwoorden. Jammer genoeg heb ik geen reactie mogen ontvangen op mijn vraag. Ik vind dit wel erg jammer, maar had het niet echt verwacht aangezien ik al had gezien dat hij niet alles beantwoord. Mijn beeld van Alexander Pechtold is hierdoor niet beïnvloedt, ik ben niet negatief over hem nu. Maar het zou toch wel leuk zijn geweest als hij had reageert of me ergens naar had doorverwezen.

Op zich is mijn mening over Twitter wel een beetje bijgesteld, het kan zo zijn voordelen hebben. Op deze manier raak je toch een beetje begaan met het leven van de mensen die volgt. En zoals wel blijkt gebruikt de een het alleen om zichzelf te promoten of om zijn standpunten duidelijk te maken. En weer een ander gebruikt het om zijn of haar dagelijks leven met de rest van de wereld te delen. Ieder zijn ding, maar die van mij is het niet ben ik al wel achter gekomen.

3 Comments on “Twitter- in contact met je idool, of niet?”

  1. aakrekel says:

    Wat vet dat je een reactie hebt gekregen van Doutzen Kroes! Ik denk dat je een van de weinige bent. Bizar eigenlijk dat zo’n international model wel even de tijd kan vinden om je een berichtje te sturen, terwijl de rest van de “bekende” Nederlanders dat schijnbaar teveel moeite vinden.

    Annefleur

  2. Zeker leuk dat je een tweet terug hebt gekregen van Doutzen! Zelf volg ik haar ook maar heb haar nog nooit zelf een tweet gestuurd. Nu ik jou blogg lees zal ik dit wel gaan doen en kijken of ik ook wat terug krijg:)!

  3. krs260 says:

    Wat goed dat je een reactie van Doutzen hebt gekregen. Ik heb haar ook gevolgd voor deze opdracht, ik stelde haar een vraag, maar kreeg jammer genoeg geen reactie; blijkbaar werkt jouw strategie beter! Misschien had je deze ook bij Pechtold moeten proberen :P.


Leave a Reply

