Twitter sometimes too good to be true

Voor het vak sociale media had ik nog geen twitter account, want ben zelf niet zo gecharmeerd van twitter. Mijn beeld hierover is dat mensen de meest onzinnige dingen posten om aandacht te krijgen. Het interesseert mij niets dat iemand gaat lunchen of nog erger dat diegene een foto van zijn lunch post.

Aangezien het een verplicht onderdeel is, heb ik twitter aangemaakt en volg ik nu meerdere celebrities op twitter. Namelijk de zusjes Kardashian, Doutzen Kroes, Lieke van Lexmond, Oprah, Victoria Beckham en een politica van de VVD Jeanine Hennis. Ik dacht als ik dan toch twitter moet aanmaken, dan volg ik ook gelijk veel celebrities.

De opdracht is dat je contact moet maken met een celebrity. Ik heb gekozen voor degenen die het meeste tweeten en dat zijn Doutzen Kroes en één van de zusjes Kardashian. De Kardashians zijn drie zussen, Kourtney,Kim en Klhoe, die bekend zijn van hun reality show ‘Keeping up with the Kardashians’. Deze drie zussen komen uit Amerika en zijn voornamelijk daar erg populair. Één zus, Kim, heb ik een berichtje gestuurd via twitter. Zij is deze zomer getrouwd, dus leek mij dat een goede aanleiding om een berichtje te sturen. Ik had zelfs nog rekening gehouden met het tijdsvershil, want ik zag op twitter dat ze nu in New York zit. Ik heb haar het volgende, heel amerikaanse, berichtje gestuurd.

@ kimkardashian, beautiful weddingdress!! Can’t wait to see the episodes here in Holland! Love your show! When will you visit Asmsterdam?

Na uren wachten, heb ik de hoop opgegeven. Eigenlijk vond ik het best spannend, want het sturen van berichten naar bekende personen past helemaal niet bij mij. Vandaar dat ik het nogmaals heb geprobeerd bij Doutzen Kroes. Ze is internationaal bekend, maar heeft lang niet zoveel volgers als Kim Kardashian. Naar mijns inziens is ze nog erg nuchter in haar doen en laten. Dus een poging wagen kan nooit kwaad dacht ik bij mezelf. Vervolgens heb ik gereageerd op een foto, die ze geüpload had en daarbij een vraag gesteld, die niet over haar modellen carrière gaat. Dat leek mij voor te hand liggend.

@ doutzen mooie foto! Wanneer kom je naar Nederland voor dance4life?

Ook deze poging mocht niet baten. Net zoals bij Kim Kardashian is mijn tweet vast en zeker niet opgevallen. Best jammer, want ik zag op haar twitter dat ze wel op een andere Nederlands meisje had gereageerd van de week, dus ik had stille hoop..

Mijn beeld over Kim Kardashian is niet echt verandert, want ze heeft meer dan 9 miljoen volgers, dus de kans dat ze op mijn berichtje reageert of überhaupt ziet is nihiel. Ik vind haar een leuke persoonlijkheid, al vraagt ze wel erg veel aandacht. Dat kun je concluderen aan de hand van haar foto’s, maar je ziet ook aan haar tweets en foto’s dat ze een familie mens is.
Ook mijn beeld van Doutzen Kroes is niet echt verandert. Doutzen Kroes post erg veel en zet veel foto’s van zichzelf op twitter. Voornamelijk aandachtskreten (foto’s), waar ik zelf niet zo van houd. Maar voor de rest vind ik het leuk om haar te volgen, want stiekem vind ik het wel leuk om te zien wat zij allemaal meemaakt.

Het contact maken was erg spannend, al stelt het eigenlijk niets voor, want de kans dat je een reactie krijgt is erg klein. Alleen het leuke aan twitter is, dat de mensen die voor jou ‘onbereikbaar’ ogen/zijn, worden door middel van twitter wat meer ‘bereikbaar’. Mijn mening over twitter is nog steeds hetzelfde, want sommige tweets van mensen slaan nergens op, maar het is wel leuk om een beroemd iemand te volgen. Ik ben niet van plan om meer met twitter te gaan doen. Ik behoud mijn passieve houding en bekijk zo nu en dan de newsfeeds.

Leave a Reply

