Twitter

Tegen mijn principes in, moest ik er dan toch aan geloven.. Twitter. Ik heb er nooit wat mee gehad. Een aantal van mijn vrienden en kenissen hebben Twitter en die hebben mij ook meerdere malen geprobeerd mij te overtuigen om ook ‘lekker’ te gaan twitteren. Tot nu toe nooit gelukt. Voor het vak Sociale Media moest ik dan toch echt een account aanmaken.

De opdracht was om een paar bekende en een paar iets minder bekende mensen te volgen via Twitter. Na een beetje rond gekeken te hebben heb ik besloten om o.a. Kim Kardashian, Doutzen Kroes, Lieke van Lexmond, VictoriaSecret’s en Supertrash te volgen op Twitter. Daarnaast moesten we ook proberen om contact te maken met een paar van deze Twitteraars. De mensen die ik volg op Twitter zijn ook wel mensen of merken waar ik geïnteresseerd in ben. Doutzen Kroes bijvoorbeeld vind ik echt een super leuke meid. Down to earth, net moeder geworden en doet het ook nog eens hartstikke goed in de fashionscene. Ik heb altijd bewondering voor haar gehad en vond het dan ook leuk om haar te volgen op Twitter. Ze plaatst regelmatig foto’s over haar bezigheden waardoor je een goed beeld hoe haar dagen eruit zien. Kim Kardashian is een hele actieve Twitteraar. Ze heeft 9.888.584 volgers (!) en is dan ook niet voor niks een echte ‘society lady’. Kim houdt je via Twitter continue op de hoogte over wat ze aan het doen is, waar ze is etc. etc. Voor haar is Twitter ook een goede media om haar kledinglijn, parfumlijn en dergelijke te promoten. Ik vond het wel een uitdaging om te proberen om met haar in contact te komen. Aan haar Twitter pagina te zien reageert zij af en toe op mensen die haar vernoemen in hun tweets. Bijvoorbeeld bij de opening van hun kledinglijn in een grote winkel in Amerika, had er een fan gepost of Kim en haar zussen alsjeblieft niet na 200 mensen weer wilden vertrekken want hij was namelijk nummer 209 in lijn. Daarop antwoorden zij dat zij er persoonlijk voor zou zorgen dat zij net zolang zouden blijven tot iedereen geweest was. Maar met wat voor iets pakkends zou ik nou de aandacht kunnen trekken van mevrouw Kardashian? Je moet toch een beetje opvallen tussen die 9 miljoen en nog wat volgers. Ik heb daarom maar een tweet geplaatst met de vraag wanneer de Kardashian kledinglijn in Nederland te koop zal zijn  “cause Holland could use some Kardashian flavour”. Helaas geen reactie.. Ook niet zo gek natuurlijk met zoveel volgers.

Poging 2 dan: Lieke van Lexmond. Vergeleken met Kim Kardashian iets minder (algemeen) bekend. Net als Doutzen heb ik Lieke altijd een hele leuk meid gevonden (is het dan toch die Nederlandse nuchterheid?) en vond het dan ook leuk om haar te volgen. Aan haar pagina te zien lijkt Lieke wat makkelijker te benaderen dan Kim. Het blijkt dat Lieke is genomineerd voor de ‘Zilveren Televisiester’. Met een tweet op mijn pagina laat ik weten dat ik voor haar heb gestemd. Niet veel later krijg ik een reactie terug met ‘Dank! X’. Dat vind ik dan toch wel weer leuk.

Nu ik zelf aan het Twitteren ben (of nog steeds een poging tot), heb ik mijn mening tegenover Twitter zelf een wel een beetje aangepast. Wanneer je een actieve Twitteraar bent, kan het erg leuk zijn om de mensen te volgen die jou interesseren. Je blijft van iedereen op de hoogte. Mijn mening tegenover de mensen die ik heb gevolgd is niet veranderd, zelfs Kim neem ik het niet kwalijk dat zij niet eens even heeft gereageerd ;). Ik vind ze nog steeds allemaal even leuk en interessant. Als ik besluit om Twitter na het afsluiten van dit vak nog te behouden, dan is dit vooral om andere mensen te volgen en op de hoogte te blijven van alle ins en outs van het moment. Om zelf continue informatie en foto’s te delen met iedereen? No thanks..

 

 

 

 

 

Leave a Reply

