Twitteren met celebrities #ifeelignored

Mijn twitteravonturen bestonden voor het begin van deze minor eigenlijk alleen uit het volgen van bekenden mensen en wat vrienden en uit het af en toe wat onzin posten. Erg actief was ikzelf dus niet, ik zag (en zie) twitter als een plek waar je op een snelle (en oppervlakkige) manier op de hoogte blijft van wat er gebeurd. Doordat ik twitter op deze manier gebruik volgde ik al wel een aardig aantal bekende personen, wat natuurlijk mooi uitkwam voor de opdracht! Uiteindelijk ben ik wel nog meer bekende personen gaan volgen omdat de oorspronkelijke ‘celebrities’ die ik volgde niet allemaal even geschikt waren voor deze opdracht.

Allereerst ben ik (voor deze opdracht) Laidback Luke gaan volgen. Dit is een Nederlandse dj die ook internationaal bekend is. Hoewel ik niet een supergrote fan van hem ben leek het me wel eens leuk om een Nederlandse dj te volgen, mede omdat hij behoorlijk actief is op twitter en op veel tweets van fans reageert. Nu ik hem volg op twitter kan ik echter niet zeggen dat ik heel veel meer over hem te weten ben gekomen. Ik zie voornamelijk tweets met dat hij dan weer daar gaat draaien en morgen daar, maar dat (bekende) dj’s veel reizen en overal ter wereld draaien wist ik al. Ook aan retweets dat iemand uit Las Vegas zijn set van gisteravond geweldig vond heb ik niet zo veel; ik kan er niet over meepraten want ik was er niet bij. Vervolgens heb ik geprobeerd om in contact te komen met Laidback Luke. Ook dit verliep wat teleurstellend want ik heb geen enkele reactie terug gehad! En dat terwijl hij wel op vele andere twitteraars reageert, waarom dan niet op mij?! Al met al heeft het volgen van Laidback Luke dus niet heel veel gebracht, maar misschien verwacht ik ook wel te veel van iemand met ruim 150.000 volgers.

Daarom ben ik ook een andere dj gaan volgen. Eric Prydz: deze dj heeft minder volgers en dit is een van mijn favoriete dj’s, wat het voor mij interessant maakte om hem te volgen. Wat mij is opgevallen is dat hij meer twittert over dingen waar ‘normale’ mensen ook over twitteren: hij houdt ook niet van vroeg opstaan, het is in Stockholm nogal koud in vergelijking met Ibiza en dat hij niet weet wat hij moet nemen als lunch. Natuurlijk gebruikt ook hij zijn twitter voor promotie maar ik vond het minder storend dan bij Laidback Luke. Wellicht heeft dat ook te maken met het feit dat hij minder actief is op twitter, ik word niet ‘gespamd’ met tweets van Eric Prydz. Op mijn vraag wanneer hij weer naar Nederland kwam heb ik helaas geen antwoord gekregen, en ook op andere tweets heb ik geen reactie gehad. Mijn mening over hem is daardoor echter niet veranderd, ik vind het nog steeds een erg goede dj. Ook het feit dat hij minder twittert zorgt er denk ik voor dat ik het minder erg vind dan bij Laidback Luke dat ik geen reactie terug heb gehad.

Als conclusie kan ik zeggen dat het contact zoeken met bekende mensen via twitter niet makkelijk is. Met de twee bovenstaande dj’s niet, en ook niet met andere bekende personen die ik in een eerder stadium wel eens een tweet heb gestuurd. Aan de andere kant kan je ook niet verwachten dat iemand met 100.000+ volgers altijd maar op iedereen kan reageren. Het komt ook neer op een beetje geluk hebben dat die bekende persoon net jou tweet ziet tussen die duizenden andere tweets en de tijd heeft om er op te reageren. Twitter brengt jou wel dichter bij bekende personen maar dat doet twitter ook voor duizenden andere mensen dus blijft het een soort van loterij: een aantal gelukkige twitteraars krijgen een tweet terug van hun idool, de rest blijft genegeerd achter… 😦

2 Comments on “Twitteren met celebrities #ifeelignored”

  1. rsr870 says:

    Leuke blog om te lezen! Jammer dat je helemaal geen reacties hebt mogen ontvangen, maar wat je zegt klopt helemaal: het is gewoon een grote loterij en je moet net geluk hebben dat het oog van jouw doelwit op jouw tweet valt.

  2. krs260 says:

    Goed dat je twee dj’s hebt gevolgd. Opvallend vind ik het om te zien dat je in z’n geheel positiever spreekt over Eric Prydz, ondanks dat hij ongeveer hetzelfde (maar dan in mindere mate) doet als Laidback Luke. Ik ben het met je eens dat het moeilijk is om een reacties van een celeb via Twitter te krijgen; het is ook zo’n groot medium met veel gebruikers natuurlijk.


Leave a Reply

